مجید رضازاده، معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی کشورگفت: آموزش‌ مهارت‌هایی نظیر کنترل خشم، فرزند پروری، همسرداری و حل مسئله می‌تواند در کاهش خشونت‌های خانوادگی نقش مهمی را ایفا نماید.

مجید رضازاده، معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: اجرای طرح پیشگیری از خشونت و طلاق با تاکید بر همسرآزاری یکی از طرح‌هایی می‌ّباشدکه توسط سازمان بهزیستی کشور به مرحله اجرا درآمده است.
 
وی ادامه داد: این طرح با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی مربوط به خشونت خانگی اجرا می‌شود و می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش این نوع خشونت‌ها درسطح جامعه داشته و در نهایت سلامت روانی و اجتماعی خانواده‌ها را ارتقا دهد.
 
رضازاده با اشاره به اینکه اگر خشونتی در نسلی وجود داشته باشد می تواند به نسل بعدی منتقل شود افزود: آموزش مهارت‌هایی نظیر کنترل خشم، مهارت فرزندپروری، مهارت حل مسئله، آموزش پیش از ازدواج و مهارت همسرداری می‌تواند در کاهش خشونت‌هانقش مهمی را ایفا نماید.
 
وی اظهار داشت: خشونت‌های خانگی به علت نداشتن مهارت‌های مختلف در زندگی روی می‌دهد و اگر همسران این مهارت‌ها را به درستی بدانند می‌توانند در مقابله با مشکلات و مسائل زندگی خشم و اضطراب خود راکنترل کرده و واکنش مناسب نسبت به آن نشان دهند.
 
معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: کارگاه‌هایی با حضور مددکاران آموزش دیده در این خصوص راه‌اندای و متون مربوط به این طرح نوشته شده که در محلات و پایگاه‌های سلامت به تزاگی اجرایی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار