معاون صنایع دستی استان اصفهان گفت: طرح گردشگری هنری تجربه محور با محوریت تجربه کار در کارگاههای صنایع دستی از سوی گردشگران بار دیگر در بناهای تاریخی اصفهان برپا می گردد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،"احمد ادیب"افزود: در پی اجرای موفق و مطلوب طرح گردشگری هنری تجربه محور در ایام نوروز 1393 در محل باغ موزه چهل ستون و همچنین مرکز هنرهای سنتی کاشان ، معاونت صنایع دستی استان اصفهان در نظر دارد پس از رفع برخی نواقص ، نسبت به اجرای مجدد این طرح از 25 اردیبهشت الی 25 خردادماه ،(همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه تا روز جهانی صنایع دستی) در برخی مراکز و ابنیه تاریخی استان اقدام نماید.

وی تصریح کرد: در طرح گردشگری هنری تجربه محور سعی می گردد تا به منظور ایجاد فرصت مناسب برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان و علاقمندان به هنرهای سنتی و صنایع دستی و همچنین فراهم نمودن بستر مناسب برای آشنا نمودن گردشگران داخلی و خارجی با نحوه و مراحل تولید انواع صنایع دستی به منظور ترغیب و تشویق ایشان به خرید آثار صنایع دستی)این امکان برای گردشگران و بازدید کنندگان فراهم آید.

به گفته وی ، با این اقدام گردشگران در زمانی کوتاه زیر نظر استادکار و هنرمند مربوطه نسبت به کسب تجربه جهت خلق یک اثر و تولید آن اقدام می کنند.

معاون صنایع دستی استان اصفهان گفت: در نوروز 93، با همکاری دانشگاه هنر اصفهان طرح "گردشگری هنری تجربه محور" برای اولین بار در باغ موزه چهلستون با برپایی بیش از 12 غرفه و کارگاه زنده صنایع دستی در رشته های قلمزنی، مشبک فلز ،منبت و معرق چوب ،قلمکار سازی، آینه کاری، گچبری، مقرنس کاری، گلیم و بافته های داری، رودوزی های سنتی، سفال و نقاشی پشت شیشه اجرا گردید که بسیار مورد توجه و استقبال مسافران و گردشگران نوروزی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: با حسن سلیقه و ابتکار هنرمندان صنایع دستی کاشان، این طرح در مرکز هنرهای سنتی کاشان نیز در ایام نوروز به اجرا در آمد./س


 

برچسب ها: اصفهان ، اجرای ، طرح ، گردشگری ، هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.