معاون حفاظت از محیط زیست سریال، "پایتخت 3" را گل سرسبد برنامه های محیط زیستی سیما معرفی کرد و گفت: صدا و سیما در مدت زمان کمی توانست به نتیجه قابل قبولی در زمینه انتقال فرهنگ محیط زیستی برسد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر احمدعلی کیخواه که در مراسم تقدیر از برگزیدگان برنامه های نوروزی سیما سخنرانی کرد، به تشکیل کارگروه مشترک "صدا و سیما" و سازمان حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: این کارگروه مشترک طی جلسه ایی میان رییس سازمان محیط زیست و مسئولان سازمان صدا و سیما تشکیل شد که نتایج بسیار قابل توجهی داشت.

او در ادامه سریال "پایتخت 3"را گل سر سبد برنامه های محیط زیستی صدا و سیما اعلام کرد و افزود: پخش این سریال، دو فرضیه را ثابت کرد، یکی ظرفیت بالای صدا و سیما در توسعه حفاظت از محیط زیست و دیگری قدرت هنر بود.

به گفته معاون حفاظت از محیط زیست، صدا و سیما با پخش این سریال، ثابت کرد که می تواند اقدامات بسیار بزرگی را انجام دهد، یعنی کارهایی که سازمان حفاظت از محیط زیست باید مدت ها روی آن کار می کرد تا به نتیجه برسد، صدا و سیما در مدت زمان کمی توانست آنها را به مردم انتقال دهد.

او اصل 50 قانون اساسی را بسیار هوشمندانه دانست و گفت: این اصل، حفاظت از محیط زیست را وظیفه عمومی دانسته و صدا و سیما به خوبی می تواند این نقش را ایفا کند، در سریال "پایتخت 3 "هم این اتفاق به خوبی صورت گرفت، حتی اگر ده ها مقاله در این زمینه نوشته می شد، باز هم کسی مانند بهبود فریبا، ( شخصیت محیط بان سریال) نمی توانست مشکلات محیط بانان را به این ظرافت منعکس کند.

کیخواه ادامه داد: محیط بانان پایین ترین حقوق را دریافت می کنند، تجهیزات کمی در اختیارشان است و شغل خطرناکی دارند، همه اینها در کمتر از چند ثانبه به مردم منتقل شد. اگر قرار بود ما این کارها را انجام می دادیم، باید زمان زیادی برایشان اختصاص می دادیم.

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست به قدرت هنر اشاره کرد و گفت: نکته دوم سریال پایتخت 3، هنرمندی بازیگران آن بود، کاری که شاید تاثیر گذاری آن از ساختن پل و ساختمان و کارخانه و ... بیشتر بود، حداقل به ما نشان داد که رسانه ملی ظرفیت زیادی در انتقال فرهنگ محیط زیست دارد و ما باید از این طرفیت ها استفاده کنیم.

او شعار 93 را یادآور شد و افزود: برای رسیدن به" اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی"، چاره ایی نداریم جز اینکه به محیط زیست کشورمان توجه کنیم، این موضوع حتی در پیام نوروزی رییس جمهور نیز عنوان شد، شایسته ما نیست که با منابع آب و محیط زیست کشورمان اینگونه برخورد کنیم. بنابراین باید سعی کنیم که ایران را بیاراییم.


انتهای پیام/
برچسب ها: محیط ، زیست ، برنامه ، سیما ، فرهنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار