اصلاح ساختار دید در فرودگاه اصفهان نیازمند نصب سامانه‌ی کت2 در این فرودگاه است.

احد وظیفه مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: نصب سیستم RVR  در فرودگاه اصفهان به منظور افزایش دید خلبان به علت بالا بودن میزان آلودگی هوا که ناشی از وجود ذرات معلق در هوا بعلت وجود کوره‌های آجرپزی و مس به تنهایی راهکار مناسب برای افزایش دید خلبان در فرودگاه اصفهان نیست.   
 
وظیفه تصریح کر:دبه دليل بالا بودن میزان آلایندگی هوا در اصفهان ،نیازمند تجهیز سامانه‌های کمک ناوبری این فرودگاه از طریق خرید و نصب سیستم کت2 در کنار مجهز کردن فرودگاه اصفهان به سیستم RVR  هستيم.
 
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در ادامه با بیان آنکه فرودگاه اصفهان دارای سیستم دیده‌بانی است که هر نیم ساعت یکبار گزارشات مربوط به آخرین وضعیت شرایط جوی را به سازمان هواشناسی و مسئولان فرودگاه اصفهان ارائه می‌کند، عنوان کرد: اگر چه نصب سیستم RVR نقش موثری در افزایش دید خلبان در فرودگاه اصفهان دارد اما باید در نظر داشته باشیم که این سیستم تنها راهکار مناسب برای افزایش دید خلبانان در فرودگاه اصفهان نیست. بلکه از این سیستم می‌توان در کنار سایر سامانه‌های کمک ناوبری همچون کت1 و کت2 در مواقع اضطراری به منظور افزایش دید خلبان استفاده کرد.  
 
وی با بیان اینکه سیستم RVR یک سامانه خارجی بوده و در کشور تولید نمی‌شود، عنوان کرد: خرید و نصب آن هزینه بر بوده اما این کار جزو برنامه‌های استانی تجهیز فرودگاه اصفهان است ضمن آنکه تجهیز فرودگاه اصفهان به این سیستم به تنهایی بدون نصب سامانه کت2 به منظور ارتقای سیستم دید خلبان در فرودگاه اصفهان امکان‌پذیر نیست.  
 
وی در پایان گفت: فرودگاه اصفهان جزو پر‌ترافیک‌ترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود و به همین دلیل گزارش‌های دیده‌بانی به علت بالا‌بودن میزان آلودگی هوا نسبت به سایر فرودگاه‌ها در کوتاه‌ترین زمان گزارشات مربوطه به سازمان هواشناسی و مسئولان فرودگاه اصفهان منعکس می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار