معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با توجه به وضعیت نامناسب جوی و آلودگی هوای تبریز در چند هفته گذشته که منجر به تاخیر و ابطال برخی از پروازها شده بود و همچنین به دلیل اجرای عملیات بازسازی باند اصلی فرودگاه، دستگاه ILS به فرودگاه تبریز منتقل شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،پورمهدی در بازدید از روند نصب سیستم ILS بر روی باند دوم فرودگاه بین‌المللی تبریز افزود: حضور بنده در محل پروژه به خاطر پیگیری نصب این دستگاه و عرض خدا قوت به عزیزان فعال در این امر است و امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد عملیاتی شدن این پروژه باشیم.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی هم در این بازدید با بیان اهمیت سیستمILS در باند دوم فرودگاه تبریز، گفت: سیستم ILS یک سامانه کمک ناوبری است که با نزدیک شدن هواپیما به باند فرودگاه برای فرود، با ارایه سیگنال‌هایی در هنگام کاهش دید افقی به علت مه، باران و برف و کولاک، برای فرود امن به کمک خلبان می‌آید.

علی رستمی با تشکر از پیگیری‌های ویژه استاندار، معاون عمرانی استاندار و نمایندگان استان در مجلس، گفت: انتقال این دستگاه به تبریز از هفته گذشته در دستور کار قرار گرفت و از روز جمعه به طور رسمی عملیات نصب آن آغاز شد.

وی افزود: در حالت عادی زمان نصب دستگاه ILS شش ماه است ولی همکاران ما در فرودگاه تبریز با تلاش شبانه‌روزی این زمان را به حداقل خواهند رساند.

رستمی اعتبار این پروژه را بیش از 50 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: به کمک این دستگاه دید خلبان از 3500 متر به 800 متر خواهد رسید/س

برچسب ها: نصب ، سیستم ، فرودگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.