باقری با اعلام اینکه خرید و تأمین تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌ها از سال ۸۴ با مشکلاتی مواجه بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه با تمهیدات لازم تجهیزات مورد نیاز خریداری شده و مابقی تجهیزات اعم از رادیوهای ثابت جهت سایت‌های رادیویی فرودگاه، خرید سیستم‌های خودرویی نیز خریداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اداره کل ارتباطات و ناوبري شرکت فرودگاه هاي کشور هر ساله بر حسب شرح وظايف خود برنامه ريزي ها و سياست گذاري هايي را تدوين مي کند تا بر اساس آن اقدامات اوليه اي را به منظور تامين تجهيزات فرودگاه ها انجام دهد . 

سال های گذشته اداره کل ناوبري به منظور تامين و تجهيز فرودگاه هاي کشور به تجهيزات ايمني اقدامات مهمي را در زمينه خريد و تامين تجهيزات مورد نظر انجام داد به طوري که مي توان اين اقدامات را در تامين تجهيزات سرمايه اي و آموزشي و هم چنين عملکرد هاي مختلف مشاهده کرد. 

باقري مدير کل ارتباطات و ناوبري شرکت فرودگاه هاي کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تامين تجهيزات سرمايه اي براي فرودگاه هاي کشور گفت: خوشبختانه با تدوين برنامه ها و همکاري و هماهنگي دفتر تشکيلات بودجه و مصوب هيئت مديره شرکت فرودگاه هاي کشور اعتباري بالغ بر 45 ميليارد تومان به منظور خريد  تجهيزات سرمايه اي در دستور کار قرار گرفت. 

وي در ادامه ياد آور شد: هم اکنون 95 درصد از مبلغ مورد نظر محقق شده است. 

باقري تصريح کرد: طبق برنامه ي پنجم توسعه کشور در صدد اجراي برنامه ها و سياست گذاري هاي راهبردي به منظور تامين تجهيزات مورد نياز فرودگاه ها هستيم.  
 
وي به تجهيزاتي که تاکنون براي فرودگاه هاي کشور خريداري و نصب شده است اشاره کرد و افزود: خريد دستگاه ( اي ال اس) در مواقعي که ديد خلبان در شرايط آب و هوايي مختلف کاهش مي يابد سيستم فوق کمک مي کند تا خلبان با ديد بسيار کم در فرودگاه لندينگ کرده و با مشکلي مواجهه نشود.

وی اضافه کرد: وجود سیستم (آی ال اس) میزان تأخیر و ابطال پرواز‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.  

مدیرکل ارتباطات ناوبری درباره خرید سیستم‌های (آی ال اس) اظهار داشت: یکی از این سیستم‌ها وارد کشور شده که در فرودگاه بوشهر نصب شده است و برای سه فرودگاه دیگر یعنی آبادان، اردبیل و یزد مقدمات نصب ایتن سیستم فراهم شده است.  

وی یادآور شد: تمامی عملیات نصب و راه اندازی سیستم‌ها توسط کار‌شناسان متخصص اداره کل ارتباطات وناوبري انجام می‌شود. 

وی به دیگر تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌ها که اخیرا خریداری شده اشاره کرد و افزود: خرید ۴۰ دستگاه (ایکس ری)، ۲۰ دستگاه (گیت وی) از دیگر تجهیزاتی هستند که اداره کل ناوبری فرودگاه‌های کشور اقدامات اولیه برای نصب و راه اندازی آن‌ها را انجام می‌دهد.  

باقری با اعلام اینکه خرید و تأمین تجهیزات مورد نیاز فرودگاه‌ها از سال ۸۴ با مشکلاتی مواجه بوده است، تصریح کرد: خوشبختانه با تمهیدات لازم تجهیزات مورد نیاز خریداری شده و مابقی تجهیزات اعم از رادیوهای ثابت جهت سایت‌های رادیویی فرودگاه، خرید سیستم‌های خودرویی نیز در شرف انجام مناقصه است.

وی به دیگر تجهیزاتی که برای فرودگاه‌های کشور خریداری شده اشاره کرد و افزود: خرید سیستم‌های ضبط مکالمات هوانوردی، جزو آخرین تجهیزاتی است که در دست اقدام می‌باشد.  

باقری یادآور شد: نصب سیستم DVOR در فرودگاه‌های خرم آباد، نوشهر، بیرجند، یاسوج و اراک از دیگر اقدامات اداره کل به شمار می‌آیند به طوری که این سیستم هم اکنون در فرودگاه خرم آباد نصب و منتظر انجام عملیات چک پروازی است.  

لازم به ذکر است، عملیات نصب و راه اندازی سیستم‌ها توسط متخصصان اداره کل ناوبری در حال انجام است. به طوری که مقادیر قابل توجهی صرفه جویی ارزی را به همراه داشته است.  

وی اظهار داشت: تأمین تجهیزات ناوبری درسال جاری در مقایسه با سالهای گذشته چه از نظر هزینه‌های سرمایه‌ای و نصب و راه اندازی هوانوردی بی‌سابقه بوده است. چرا که مسئولان و مدیران عالی شرکت فرودگاه‌های کشور و معاونت عملیات هوانوردی اداره کل تدارکات، تشکیلات بودجه، در این زمینه حمایت‌های لازم را انجام دادند.

 وی گفت: عملیات مذکور جدا از شرح وظایف اداره کل در زمینه پشتیبانی و نگهداری در سطح ستاد و شرکت فرودگاه‌ها توسط متخصصان اداره کل اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات ناوبری به برنامه هاي اتي اداره كل اشاره كرد و افزود: برنامه ها ی مدوني براي سال جاری تدوين شده كه مي تون به تجهيز ب فرودگاهها به سيستم هاي راداريو كمك ناوبري اشاره كرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار