مدیر فرهنگی و آموزش کمیته امداد مازندران از برگزاری جشنواره قرآنی ویژه مددجویان کمیته امداد در سال جاری خبر داد و گفت: این جشنواره از خرداد امسال آغاز و تا پایان سال در سطح شهرستانی، استانی و کشوری در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی مازندران، هادی حسین‌زاده از برگزاری کلاس‌های آموزش تخصصی برای 15 هزار و 58 نفر زن سرپرست خانوار مازندرانی خبر داد.

وی بیان داشت: گروه‌های هدف این آموزش‌ها زنان سرپرست خانوار، دانش‌آموزان و دختران بازمانده از تحصیل و دختران مجرد سن بالا هستند.

وی گفت: به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا (س) و هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر جشن میلاد کوثر در تمام مراکز کمیته امداد در شهرستان‌ها برگزار شد.

حسین‌زاده ادامه داد: هدف از برگزاری این جشن آشنایی بیشتر خانواده‌ها با الگوی رفتاری و اخلاقی حضرت فاطمه (س)، حجاب و عفاف و سبک زندگی فاطمی است.

این مسئول اظهار داشت: در این مراسم‌ از خانواده‌های توانمند و نمونه مددجویان این نهاد تجلیل به‌عمل آمد.

وی از برگزاری جشنواره قرآنی ویژه مددجویان کمیته امداد در سال جاری خبر داد و بیان داشت: این جشنواره از خرداد ماه امسال شروع شده و تا پایان سال در مقاطع مختلف تحصیلی و فارغ‌التحصیلان در سطح شهرستانی، استانی و کشوری در مازندران برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگی و آموزش کمیته امداد مازندران پیش‌بینی کرد؛ در این دوره از جشنواره قرآنی بیش از یک هزار نفر از مددجویان شرکت می‌کنند.

این مسئول از برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده برای 19 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار و فرزندان زیر پوشش این نهاد در سال گذشته خبر داد.

وی موضوعات این کلاس‌های آموزشی را در مسائل دینی و اعتقادی، بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی و بهداشت روانی عنوان کرد.

حسین‌زاده از برگزاری کلاس‌های آموزش تخصصی برای 15 هزار و 58 نفر خبر داد و بیان داشت: گروه‌های هدف این آموزش‌ها زنان سرپرست خانوار، دانش‌آموزان و دختران بازمانده از تحصیل، دختران مجرد سن بالا، خانواده‌های اعصاب و روان، معتاد و خانواده آنها هستند.

مدیر فرهنگی و آموزش کمیته امداد مازندران گفت: مددجویان در این کلاس‌ها مهارت‌های زندگی به صورت کاربردی، مهارت‌های حرفه‌ای و کسب درآمد حلال، مدیریت رفتاری و خانواده، طلاق و سازگاری با آن، افسردگی و راه‌های کاهش آن، اعتیاد و راه‌های پیشگیری و درمان آن، فشارهای زندگی و راه‌های کنار آمدن با آن، امید و توکل به خدا، راه‌های شاد زیستن، مشاوره شغلی و تحصیلی، افت تحصیلی دانش‌آموزی و دانشجویی، اعتماد به نفس و راه‌های افزایش آن، هیجان و کنترل آن و تغییر و اصلاح رفتار آموزش دیدند.

وی از بهره‌مندی 2 هزار و 200 نفر مادر و دختر از فعالیت‌های اردویی و آموزشی در راستای تحکیم نهاد خانواده خبر داد.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه برای 5 هزار و 312 نفر کلاس آموزش برای همسران جوان در سال 92 برگزار شد، گفت: موضوعات این کلاس‌ها شامل احکام و مبانی دینی، بهداشت روانی، ازدواج بهداشت فردی و خانوادگی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی بوده است.

مدیر فرهنگی و آموزش کمیته امداد مازندران از برگزاری کلاس آموزش دختران در آستانه ازدواج برای 5 هزار و 352 نفر در سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ساری ، جشنواره ، مددجو ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.