معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت : برداشت گیاهان دارویی در استان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس محمد درویش خواه افزود: هرمزگان ۲۵۰ هزار هکتار رویشگاه گیاهان با قابلیت دارویی، صنعتی ، خوراکی، آرایشی و بهداشتی دارد.

وی تصریح کرد: بیشترین داروهای گیاهی در استان آویشن، آنغوزه،گیشدر، بادم کوهی، بنه ، پونه، مور خوش، مور تلخ، کلپوره ، گلدر، لگجی و آلوورا است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت : بیشترین گونه مورد بهره برداری در استان آویش و آنغوزه است که برآورد می شود امسال ۱۰۰ تن آویشن و ۵ تن آنغوزه از رویشگاه های استان برداشت شود.

درویش خواه افزود: بخشی از این پس از فرآوری به کشورهای حاشیه خلیج فارس و هندوستان صادر می شود.

آویشن برای سردرد، سرماخوردگی ، گوش درد، سرخک ، ضد سرفه و آنغوزه ضد انگل، تمییز کننده دستگاه گوارش، کاهش دهنده فشار خون و برای درمان ذات‌الریه، برونشیت و سرفه و سرماخوردگی استفاده می شود.

وی تصریح کرد: بیشتر گیاهان دارویی از شهرستان های بندرعباس، رودان، حاجی آباد ، بشاگرد، میناب، بستک و بندرلنگه برداشت می شود.

درویش خواه افزود: با توجه به حفظ ذخایر ژنتیک در حوزه گیاهان دارویی باید حداکثر سعی و تلاش خود را برای حفظ و نگهداری این میراث گرانبها کرده و از آن به عنوان منبعی برای تحقیق و آزمایش استفاده کرده و برای استفاده های دارویی و خوراکی، کشت زراعی آنها را توسعه دهیم./س
 

 

 

برچسب ها: گیاهان ، دارویی ، بندرعباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.