دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: شکل‌گیری مطبوعات کودک ونوجوان یک دغدغه ملی است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری ، احمدعلی مقیمی گفت: جشنواره ملی مطبوعات کودک و نوجوان یکی از مصادیق کارهای زیربنایی در حوزه فرهنگ است.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره کودکان و نوجوانان را ترغیب به مطالعه مطبوعات و رسانه‌ها می‌کند، افزود: این کار باعث نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در نتیجه منجر به شکل‌گیری نسلی آگاه و مطلع خواهد شد که در رشد و توسعه کشور نقش اساسی ایفا خواهند کرد.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران با تاکید براینکه این جشنواره نباید تنها به افتتاحیه و اختتامیه محدود شود، بیان کرد: این امر نیز مستلزم یک مدیریت قوی و همفکری و تعامل مراجع مسئول با نخبگان فرهنگی استان است که بتوانند با طراحی یک نقشه راه جامع اهداف میان‌مدت و بلندمدت این رویداد را محقق کنند.

مقیمی به نشریات ویژه کودکان و نوجوانان همچون کیهان بچه‌ها و سروش نوجوان اشاره و عنوان کرد : این نشریات توانستند تاثیر ‌بسزایی بر فرهنگ جامعه و به خصوص در همان حوزه مطبوعات بگذارند.

نماینده مردم نکا،بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نشریات توسط بهترین نیروهای فرهنگی کشور منتشر می‌شد، تصریح کرد: بسیاری از روزنامه‌نگاران جوان و توانای امروز همان نوجوانان دیروز هستند که با مطالعه این نشریات وارد این فضا شدند.

دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران ذهن کودک و نوجوان را همچون لوح سفیدی دانست و تاکید کرد: اگر محتوای نامناسبی برای کودک و نوجوان در نظر گرفته شود آثار سویی بر جامعه خواهد داشت.

مقیمی افزود: اگر محتوای جذابی نیز برای کودکان و نوجوانان فراهم نشود ممکن است نسبت به کلیت مطبوعات و اطلاع‌رسانی دید منفی در ذهن کودک به وجود بیاورد و این نسل کلیت مطبوعات و رسانه را فاقد جذابیت برای خود بدانند.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تهیه محتوای مناسب برای کودک و نوجوان گفت: تهیه محتوا برای نشریات مستلزم شکل‌گیری نخبگان و تعامل‌شان با سیاست‌گذاران عرصه فرهنگ است تا بتوانند با توجه به ارزش‌های دینی، اخلاقی کشور چارچوب‌های کلی را تعریف کنند.

برچسب ها: شکل گیری ، کودک ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.