عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بررسی موضوعات مربوط به بیمه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مانع از به نتیجه رسیدن نتایج دلخواه می‌شود به همین جهت اگر این موارد در کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی بررسی شود شاهد تغییرات زیادی در این حوزه خواهیم بود.

عباس صلاحی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح کمیسیون اجتماعی برای اصلاح موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: در ماده 56 آیین‌نامه داخلی مجلس به این امر اشاره شده که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای انجام وظایف محوله در محدوده بهداشت، درمان، امداد، بهزیستی، تامین اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی و هلال احمر موظف به انجام ضوابط آیین‌نامه است.
 
وی ادامه داد: مباحث مربوط به حوزه بیمه باید در کمیسیون اجتماعی بررسی شود زیرا در حوزه تخصصی وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی است.
 
صلاحی همچنین تصریح کرد: بررسی موضوعات مربوط به بیمه در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مانع از به نتیجه رسیدن نتایج دلخواه می‌شود به همین جهت اگر این موارد در کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی بررسی شود شاهد تغییرات زیادی در این حوزه خواهیم بود.
 
این عضو کمیسیون اجتماعی با بیان اینکه توسعه بیمه ابزار مهم رفاه در جامعه به شمار می‌رود، اظهار داشت: بدون‌شک بیمه‌ها از جمله بیمه‌های کارگری، بازنشستگی، زنان خانه‌دار، کشاورزان یا روستایی باید به طور تخصصی در کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و این مهم باید از زیرمجموعه کمیسیون بهداشت مجلس خارج شود.
 
صلاحی در پایان خاطرنشان کرد: کلیات این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس به تصویب رسیده و بررسی جزئیات در صحن علنی مجلس صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار