مستند "کشمیر، ایران صغیر" در حال پخش از سیمای اردوی "شبکه سحر" است.

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی سحر، "کشمیر، ایران صغیر" به تهیه کنندگی امیرعلی زینلی در 3 قسمت 25 دقیقه ای در کشمیر تولید شده است و به بررسی تاثیر فرهنگ، ادب و زبان فارسی در منطقه کشمیر می پردازد.

زینلی در مورد محورهای موضوعی این مستند گفت: سه موضوع اصلی در این مستند مورد بررسی قرار گرفته که شامل "چگونگی نفوذ و گسترش دین مبین اسلام توسط ایرانیان در کشمیر"، "تاثیر زبان و ادبیات فارسی و آداب و رسوم ایرانیان بر شاعران و اندیشمندان این منطقه" و "تاثیر هنر و صنایع دستی ایرانی بر هنر منطقه کشمیر" است.

وی افزود: قسمت اول این مجموعه نگاهی به سیر تاریخی ارتباطات دو ملت ایران و هند و تاثیر اعتقادات مبلغان ایرانی بر غیرمسلمانان کشمیر دارد. در قسمت دوم به بررسی آثار متفکران و شعرای منطقه کشمیر از جمله صرفی، فانی و غنی کشمیری پراخته می شود. قسمت سوم این مستند نیز به بررسی تاثیر هنرها و صنایع دستی ایران از جمله منبت کاری، زری دوزی، خوشنویسی، قالی بافی، مینیاتور و پپرماشی (نقاشی مخصوص روی کاغذ و چوب بر هنر منطقه کشمیر اختصاص دارد.

امیرعلی زینلی در پایان گفت: همه عوامل تولید این مجموعه مستند، هندی بوده اند که از آن جمله محمد حسین خان (کارگردان و راوی) و محمد سلیم و عرفان علی (تصویربرداران) را می توان نام برد.

مستند "کشمیر، ایران صغیر" دوشنبه ها ساعت 15:25 به وقت تهران از سیمای اردو پخش می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه ، سحر ، شاعر ، سیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار