مدیرکل گمرک استان چهارمحال و بختیاری از صادرات 203میلیون دلار کالا از گمرک استان به خارج از کشور در سال گذشته خبرداد.

  حمید رضا خبیر گفت: سال گذشته 203میلیون دلار کالا، به وزن 464هزار تن از گمرک استان چهارمحال وبختیاری به خارج از کشور صادر شد.
خبیر یاداوری کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 36درصد و از نظر وزنی 13 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: محصولات تولیدی استان چهارمحال وبختیاری به بیش از 18 کشور جهان صادر شده، که عراق، افغانستان و تاجیکستان بیشترین حجم واردات این تولیدات را به خود اختصاص داده است .
مدیر کل گمرک استان چهارمحال و بختیاری سیمان،کاشی،سرامیک،لوازم خانگی،مصنوعات فلزی و بادام را از عمده محصولات صادراتی این استان در سال گذشته برشمرد.
خبیر افزود: در سال گذشته هشت هزار و 157تن کالا به ارزش 68میلیون دلار به استان چهارمحال وبختیاری وارد و ترخیص قطعی شده است  که نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 30درصد کاهش و از نظر ارزشی 77 درصد افزایش را نشان می دهد.
مدیرکل گمرک استان چهارمحال و بختیاری بیشتر کالاهای وارداتی به استان را تجهیزات ، ماشین آلات و مواد اولیه کارخانجات صنعتی اعلام کرد و گفت: این تولیدات به طور عمده از کشورهای چین ،امارات متحده عربی، ایتالیا، ترکیه و آلمان وارد این استان شده است .
وی تصریح کرد: در آمد گمرک استان چهارمحال وبختیاری در سال گذشته بیش از 71 میلیارد ریال بود، که با وصول این اعتبار و واریز آن به خزانه 96درصد از درآمد پیش بینی شده محقق شد. /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.