خسروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"نفت" یک "تجارت" اعتباری است نه تجارت نقدی / نگرانی در خصوص "عرضه نفت" در کشور

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی ایران، نحوه عرضه این محصول با ارزش را در کشور نگران‌کننده اعلام کرد و گفت: نفت یک تجارت اعتباری است نه تجارت نقدی، متاسفانه هرچقدر جلوتر پیش می‌رویم با چالش‌های زیادی مواجه می‌شویم.

حسن خسروجردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص مجموع صادرات غیرنفتی اظهار داشت: صادرات غیرنفتی در سال گذشته 41 میلیارد و 628 میلیون دلار بوده که این رقم در سال 91 حدود 41 میلیارد و 448 میلیون دلار بوده که افزایش 0.43درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: میزان صادرات پتروشیمی در سال گذشته 10 میلیارد و 723 میلیون دلار و در سال 91 10 میلیارد و 165 میلیون دلار بوده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: صادرات انواع فراورده‌های غیرنفتی در سال گذشته 3میلیارد و 538میلیون دلار و در سال 91 چیزی حدود 2میلیارد و 756 میلیون دلار بود که این میزان نسبت به سال قبل 2.8درصد رشد را نشان می دهد.

خسروجردی، میعانات گازی را در سال گذشته 10 میلیارد و 295 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در صورتی که میزان صادرات در سال 91 حدود 8میلیارد و 881 میلیون دلار بوده که بیانگر رشد قابل توجهی است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی ایران، در خصوص عرضه نفت خام در بورس انرژی افزود: اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی موافق عرضه این محصول استراتژیک است چرا که با این روند قیمت ها شفاف سازی می شود.

خسروجردی نحوه عرضه این محصول باارزش را در کشور نگران کننده اعلام کرد و گفت: نفت یک تجارت اعتباری است نه تجارت نقدی، متاسفانه هرچقدر جلوتر پیش می رویم با چالش‌های زیادی مواجه می شویم.

وی تاکید کرد: اگر پالایشگاهها از طریق بورس انرژی ، نفت خام مورد نیاز خود را تامین کنند توان خرید و نیز امکان تهیه ضمانت نامه مورد نظر را ندارند.

خسروجردی خاطرنشان کرد: اگر فروش نفت خام بصورت اعتباری باشد تقریبا منطقی است در غیر اینصورت عرضه این محصول استراتژیک شکست خورده محسوب خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار