اردبیل/

تاثیر نرخ جدید بنزین در کاهش مصرف

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی تعیین و اعمال نرخ جدید بنزین از ابتدای اردیبهشت ماه را بر کاهش مصرف تاثیرگذار دانست.

جلیل جعفری بنه خلخال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل گفت: به جای واردات بنزین بهتر است کیفیت بنزین داخلی از طریق ارتقای دانش فنی افزایش یابد و در کنار آن مصرف بنزین از طریق مکانیزم‌های برنامه‌ریزی شده کاهش یابد.

وی سرمایه‌گذاری جدید در حوزه انرژی از سوی بخش خصوصی را منوط به رفع موانع اداری و بروکراتیک دانست و افزود: برای افزایش راندمان تولید بنزین داخلی با تکمیل بخش‌های سه‌گانه پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس 36 میلیون لیتر به میزان تولید داخلی بنزین کشور افزوده می‌شود. علاوه بر این پروژه، طرح‌های تکمیل پالایشگاه‌های تهران و اصفهان و سایر پالایشگاه‌های بزرگ کشور باید به اجرا در آید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی کاهش مصرف بنزین به جای اصرار بر تولید آن را یکی از راهکارهای بهینه‌سازی مصرف سوخت دانست و افزود: برای کاهش مصرف بنزین وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت و سازمان بهره‌وری انرژی و متخصصان فن باید در قالب بسته‌ای بستر کاهش مصرف سوخت را به وجود آورند که این بسته باید مشتمل بر تولید خودروهای برقی و خورشیدی و جلوگیری از تردد خودروهای پرمصرف داخلی شود/.  س
 

 

برچسب ها: اردبیل ، تاثیر ، نرخ ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.