عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: توسعه فرهنگ کارآفرینی نه تنها برای فرد کارآفرین ایجاد رضایت می‌کند، بلکه منافع اجتماعی، مثل رشد اقتصادی و اشتغالزایی دارد.

ابراهیم نکو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: مهم‌ترین عامل رونق چرخه اقتصادی فعالیت کارآفرینان است، اگر کارآفرینی دائمی و بلندمدت باشد می‌توان انتظار داشت که کارآفرینان نقش شغل آفرینی را نیز به خوبی ایفا می‌کنند.  
 
وی ادامه داد: اگر کارآفرینی وجود نداشته باشد، اقتصاد معنای واقعی خود را از دست می‌دهد. یعنی به دنبال کارآفرینی، ما در اقتصاد کشور شاهد تحولاتی هستیم که به این مقوله در کشور توجه کمتری می‌شود.  
 
این نماینده مجلس در پاسخ به تاثیر راندمان ساعات نیروی کار در اقتصاد کشور، گفت: در کشور ما کار مفید کارمندان بسیار پایین است که البته دلیل آن به کوتاهی کارگر و کارمند بر نمی‌گردد، بلکه به عواملی بر می‌گردد که باید ریشه یابی و اصلاح شوند و اگر این اصلاح صورت نگیرد، نه تنها ما شاهد کاهش عمر مفید ساعت کاری خواهیم بود، بلکه در ‌‌نهایت سرمایه‌های انسانی ما، عمر کارآمدشان را از دست خواهند داد.  
 
وی با اشاره به اینکه در کشور ما تعداد کارمندان بسیار بالا و راندمان کاری پایین است، گفت: می‌توان در این زمینه با تشویق‌های مادی و تشویقات دیگر مثل ادامه تحصیل در روحیه افراد تاثیر گذاشت تا در محیط کاریشان به صورت مثبت‌تر از گذشته عمل کنند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار