سنندج/

نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از منابع ملی در جامعه

سرپرست فرمانداری کامیاران مراتع ملی را در رونق اقتصادی مهم ارزیابی کرد و گفت: فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع ملی باید در جامعه نهادینه شود.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سنندج، پیری در دیدار دهیاران بخش مرکزی به خسارت ناشی از آتش سوزی مراتع در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: اواخر بهار، احتمال آتش سوزی در مراتع وجود دارد در همین راستا همه ادارات بویژه مردم باید همکاری های لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی از دهیاران به عنوان آگاه ترین و دلسوزترین مسوولان محلی یاد کرد و افزود: دهیاران نقش موثری در توسعه روستاها و جلوگیری از خسارات و تخریب مراتع دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات آتش سوزی مراتع ناشی از ناآگاهی و کم اطلاعی مردم است، گفت: اطلاع رسانی و آموزش همگانی در راستای کاهش آتش سوزی مراتع ضروری است.

وی درون زایی اقتصادی در مقابله تحریم ها و فشارهای اقتصادی را ضروری دانست و گفت: کشاورزی مهمترین حوزه درون زایی در راستای تحقق شعار سال است.

سرپرست فرمانداری کامیاران بیان کرد: وابستگی به منابع ناپایدار مانند نفت، سبب افزایش تحریم های اقتصادی می شود.وی با اشاره به محدودیت های منابع مالی در چند سال اخیر گفت: این محدودیت ها مقطعی است و نباید سبب کاهش فعالیت های کاری شود./

انتهای پیام/س
برچسب ها: حفاظت ، منابع ، نهادینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.