شیراز/

تولید سالانه ۲۸۰ هزار تن مرکبات در مناطقی از فارس

فرماندار داراب گفت: سالانه ۲۸۰ هزار تن انواع مرکبات در باغ‌های شهرستان داراب تولید می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ کرامت قاسمی با اشاره به کشت محصولات کشاورزی متنوع در شهرستان داراب بیان کرد: آب و هوا و خاک حاصلخیز از عوامل به بار آمدن محصولات کشاورزی متنوع گرمسیری، نیمه گرمسیری و معتدل در شهرستان داراب است.

قاسمی تولید محصولات کشاورزی در داراب را از لحاظ کمی و کیفی بالا دانست و گفت: باید در شهرستان داراب صنعت بسته‌بندی و نگه‌داری محصولات کشاورزی توسعه یابد.

وی با بیان اینکه شهرستان داراب 14 هزار هکتار باغ مرکبات زیر کشت دارد، افزود: سالانه 280 هزار تن انواع مرکبات در باغ‌های شهرستان داراب تولید می شود

فرماندار داراب بیان کرد: شهرستان داراب حدود 4 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت پنبه دارد و سالانه 15 هزار تن پنبه در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با اشاره به وجود یک هزار و 800 هکتار نخلستان در شهرستان داراب، ادامه داد: پارسال 10 هزار تن انواع خرما از نخلستان‌های داراب برداشت شده است.

قاسمی زمینهای زیر کشت گندم در شهرستان داراب را 20 هزار هکتار دانست و گفت: پارسال گندم‌کاران این شهرستان 65 هزار تن گندم از زمین‌های کشاورزی خود برداشت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سالانه در 5 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان داراب گل محمدی ارگانیک کشت می‌شود، گفت: پارسال در شهرستان داراب 6 هزار تن گل محمدی تولید شده است.

فرماندار داراب ادامه داد: در شهرستان داراب محصولات متنوع کشاورزی دیگری مثل بادام، انجیر و انگور نیز کشت می‌شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تولید ، مرکبات ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.