معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان گفت: طرح‌های ضروری برای نخبگان برای ارتقاء سطح علمی نخبگان در کشور را علمی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، حسینی معاون فرهنگی و امور نخبگان بنیاد ملی نخبگان در نشست خبری که در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد، گفت: توجه به دوران تمدن علمی ایرانیان و بررسی عوامل رشد فرهنگی باعث می‌شود وحدت علم در شکوفایی علمی موثر باشد. 

وی گفت: بنیاد ملی نخبگان طرح‌هایی را برای ارتقاء سطح علمی نخبگان در کشور را عملی می‌سازند که از جلمهٔ این طرح‌ها، طرح میراث معنوی است. 

وی اظهار داشت: در طرح میراث معنوی آشنایی نخبگان و استعداد‌های بر‌تر با تمدن ایرانی و اسلامی در حوزهٔ اسلامی را شامل می‌شود. 

همچنین طرح آشنایی نخبگان با ادبیات برای تخصص گرایی و علمی گرایی و ادبیات کهن و نوین برگزار خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: طرح ماه خدا که آشنایی نخبگان و استعداد‌های بر‌تر با تعالیم دینی و آموزه‌های دینی، کلام و فلسفه‌های خاص است و طرح هم اندیشی حوزه‌ها و توجه به توانمند سازی در زمینه‌های مختلف جمعی، اجتماعی، مهارتی صورت می‌گیرد. 

وی در خصوص جایزهٔ شهید آوینی هم توضیحاتی داد و گفت: تا الان ۷ نفر کسانی که مشمول این جایزه‌ هستند، انتخاب شده‌اند و در سال ۹۲ نیز ۸ نفر از آنها اعلام خواهند شد. 

وی در خصوص بیمهٔ استعداد‌های بر‌تر و نخبگان گفت: تفاهم‌ نامه‌ای در جهت بیمهٔ این افراد نخبه در جمعیت ۱۴ هزار نفری نخبگان که شامل بیمهٔ پایه و تکمیلی است، منعقد شد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار