در آغاز فصل بهار با افزایش بارش های بهاری و ذوب شدن سریع برف ها احتمال بروز سیل به ویژه در حاشیه رودخانه ها افزاش می یابد و در همین راستا با رعایت چند نکته ایمنی می توان از خطرات بروز سیل در امان ماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

شهریار نوری الاصل کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه بارش های ممتد باران به مدت چند شبانه روز یا بارانهای شدید 2 تا 3 سانتی متری در هر ساعت و نیز ذوب سریع برف را از جمله مهم ترین دلایل طغیان رودخانه ها و بروز سیل عنوان کرد.

نوری الاصل خاطر نشان کرد: باید به خاطر داشت سیل کم عمق و پرشتاب نیروی بیش از حد تصوری را ایجاد می کند و خطرناکترین کار در این زمان انجام رانندگی و یا شنا کردن در جریان تند سیلاب می باشد.

وی اظهار کرد: در چنین مواقعی افراد باید تنها از محل هایی که سطح آب پایین تر از زانوی افراد است عبور و به سرعت مناطق کم ارتفاع را ترک کرده و به سمت ارتفاعات بروند.

نوری الاصل هشدار داد: زمانی که افراد در خودروی خود در میان سیلاب گیر افتاده اند و چنانچه خودرو روشن نمی شود و سطح آب در حال بالا آمدن است بهتر است تلاش بیهوده به منظور روشن کردن خودرو و یا هل دادن آن را کنار گذاشته و به سرعت خودرو را ترک و به محل های مرتفع بروند.

این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه عنوان کرد:ارتفاع 15 تا 30 سانتیمتری آب به راحتی می تواند به کف خودرو رسیده و کنترل خودرو را مختل نماید.

وی معتقد است افراد به هنگام سیل باید به شدت مراقب مارها باشند، زیرا سیلاب مارها را از لانه هاشان بیرون می کشد که البته وقوع چنین مواردی بیشتر در حاشیه رودخانه و در نقاط خارج از شهر مشاهده می شود.

برچسب ها: کرمانشاه ، سیلاب ، بهاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.