دکتر فرخ سعیدی متولد 1308 تهران جراح و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی ایران است و زمینه اصلی فعالیتش کیست هیداتید و سرطان مری است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛  .

وی دوران پیش دانشگاهی را در دانشگاه کورنل آمریکا ، پزشکی را در دانشگاه هاروارد آمریکا، تخصص جراحی عمومی و سینه را از بیمارستان ماساچوست و بوستون آمریکا گذرانده است .

گذراندن دوره یکساله تخصص جراحی سینه و قلب در شهر بریستول انگلیس ، دوره تخصص جراحی اطفال در ماساچوست آمریکا ، ریاست دانشگاه شیراز ، استادی دانشگاه شیراز و رئیس بخش جراحی بیمارستانهای نمازی، شهر ری ، بانک ملی ، هفتم تیر ، شهید مدرس و معاون آموزش پزشکی وزارت علوم و آموزش عالی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصص پزشکی عضویت پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی از جمله مسوولیت های این استاد برجسته پزشکی است .

کتاب راه چهارم از تالیفات ارزشمند دکتر فرخ سعیدی است که به عنوان راهنمای دانشمندان جوان ایرانی است در سال 1384 طی مراسمی در موزه امام علی رونمایی شد .

دکتر سید علی ملک حسینی پدر پیوند ایران در این آیین، شخصیت دکتر سعیدی را استثنایی توصیف کرد و اظهار داشت : هنگامی که در سالهای اولیه پس از انقلاب با سیل مهاجرت معکوس متخصصان رو برو بودیم ، این جراح برجسته کشورمان که تحصیلات ابتدایی ، متوسطه و دانشگاهی اش را در امریکا به سرانجام رسانده بود و تمام شرایط برای ماندنش هم در خارج فراهم بود ، در کشور ماند و با حضور در مناطق جنگی طی دوران دفاع مقدس و پس از ان خدمات ارزشمندی را به مردم انجام داد.

رئیس دوره ای انجمن پیوند اعضای خاورمیانه افزود : باید دانشجویان جوان و دانشمند جامعه پزشکی ما با الگوگیری از چنین فرهیختگانی در جهت هر چه بیشتر آبادانی این مملکت تلاش کنند.

معاون پژوهشی فرهنگستان علوم پزشکی در این آیین گفت: دکتر سعیدی با پایه گذاری دبیرخانه شورای آموزش دانش پزشکی زمینه تخصص پزشکی را در کشور ما بنا نهاد و موجب شد تا امروز برخلاف کشورهای منطقه ما در همه رشته های دانشگاهی متخصص داشته باشیم و حتی به دنیا صادر کنیم .

دکتر رضا ملک زاده اقدام این جراح برجسته کشورمان را یک کار بنیادی توصیف کرد که امروز ما نتایج انرا بخوبی در جامعه می بینیم و از قبل این حرکت مردم ما سالهای سال از خدمات ان بهره مند خواهند شد.

وی با اشاره به موضوع ویزیت رایگان بیماران مستمند در مطب دکتر سعیدی اظهار داشت : این روش و شیوه می تواند الگوی ارزنده ای برای جامعه پزشکی کشورمان در راستای داشتن جامعه ای سالم و با نشاط باشد.

دکتر فرخ سعیدی نیز با قدرانی از برگزار کنندگان این آیین نکوداشت،گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در حقیقت دو طبقه بودن جامعه از بین رفت و همچنین کمک شایانی به رفع معضل بی سوادی جامعه شد.

دکتر سعیدی افزود : مملکت ما هم اکنون نیاز به کار ،کار و کار دارد و باید برای سربلندی هر چه بیشتر این مملکت با یکدلی در هر جایگاهی تلاش کنیم .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.