مسئول یگان حفاظت میراث فرهنگی نوشهر و چالوس از راه‌اندازی مجدد پایگاه پژوهشی کجور در نوشهر خبر داد.

جواد رجبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، به فعالیت مجدد پایگاه پژوهشی کجور با محوریت دهکده فرهنگی و تاریخی کندلوس اشاره کرد و افزود: درصدد هستیم تا این پایگاه پژوهشی را که پیش از این در سال 87 در روستای گردشگری کندلوس با حضور مسئولان وقت افتتاح شده بود اما به دلیل عدم مدیریت کارآمد موجب تعطیلی و انتقال آن به شهرستان نوشهر شد را مجددا راه‌اندازی کنیم.

‌وی ابراز داشت: در این زمینه مذاکراتی را با مسئولان بخش کجور داشتیم اما اگر فضای لازم در دهکده فرهنگی و تاریخی کندلوس برای فعالیت مجدد این پایگاه پژوهشی در اختیار ما قرار گیرد راغب به ادامه فعالیت در کندلوس هستیم.

‌مسئول یگان حفاظت میراث فرهنگی نوشهر و چالوس کمبود نیرو برای حفاظت از میراث فرهنگی در نوشهر و چالوس را یکی از مشکلات این یگان برشمرد و خاطر نشان کرد: برای در پوشش قرار دادن منطقه نیازمند افزایش نیرو در این حوزه ضروری هستیم.

رجبی با اشاره به اینکه در سال‌ 93 یک دستگاه فلزیاب حرفه‌ای توسط حفاران غیرمجاز در منطقه کجور کشف و ضبط شد، تصریح کرد: براساس دریافت گزارشاتی مبنی بر وجود یک دستگاه فلزیاب حرفه‌ای در منطقه کجور مراتب از سوی نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی نوشهر و چالوس با همکاری پاسگاه انتظامی شهر پول در بخش مرکزی کجور طی عملیاتی مورد بررسی قرار گرفت.

مسئول یگان حفاظت میراث فرهنگی نوشهر و چالوس افزود: در این عملیات نیروهای این یگان به همراه پاسگاه انتظامی شهر پول کجور موفق به شناسایی و کشف و ضبط یکدستگاه فلزیاب حرفه ای که از سوی فردی برای حفاری های غیر مجاز در بخش کجور به این منطقه حمل شده بود شدند.

وی تصریح کرد: این فرد قبل از آنکه موفق به عملی کردن نیت خود برای حفاری غیرمجاز با استفاده از دستگاه فلزیاب حرفه‌ای به دست قانون افتاد و پس از تشکیل پرونده، جهت رسیدگی قانونی به مراجع ذیصلاح ارسال شد./س

برچسب ها: راه اندازی ، کجور ، پایگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.