شرکت‌های تعاونی تولید یکی از مراحل پیشرفته تعاونی است که در توسعه پایداری روستایی نقش بسیاری ایفا می‌کند.

 الیاس ظهوری کارشناس اقتصاد روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقش‌ تعاونی‌ها در اقتصاد روستایی گفت: شرکت‌های تعاونی تولید روستایی یکی از مراحل پیشرفته تعاون هستند که در توسعه پایدار روستایی نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

وی گفت: هدف از تأسیس شرکت‌های تعاونی روستایی تا توجه به بخش کشاورزی به عنوان بخش حیاتی اقتصاد روستایی، حفظ منابع آب و خاک است.

ظهوری با بیان این‌که گسترش تعاونی‌ها در غالب شرکت بهترین روش گسترش تعاونی‌ها در روستاها است گفت: توسعه تعاونی‌ها در روستاهای کشور به دو صورت شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های تعاونی است که با توجه به این‌که در روستاها سرمایه اولیه برای ایجاد تعاونی‌ها در غالب ملک و نیروی انسانی به خوبی وجود دارد، گسترش شرکت‌های تعاونی بهترین گام در جهت تقویت این نهاد مردمی اقتصادی است.

وی تأکید کرد: فراهم کردن حداکثر استفاده از منابع آب و خاک کشور ترویج شیوه‌های معیشت و کار گروهی، احیا اراضی بایر و افزایش درآمد کشاورزان و روستاییان از نتایج توجه به شرکت‌های تعاونی روستایی است.

این کارشناس با ذکر آماری از شرکت‌های تعاونی روستایی ادامه داد: در حال حاضر بیش از سه هزار شرکت‌ تعاونی روستایی در کشورفعال هستند که باید ظرفیت‌سازی و موانع ساختاری برای افزایش آن صورت گیرد. ظهوری خاطرنشان کرد: گسترش و اعتماد به تعاونی‌ها در روستائیان جذب فرهنگ‌سازی است که عدم توجه با فرهنگ‌سازی برای گسترش این نهادهای اقتصادی سبب در حاشیه قرار گرفتن فعالان اقتصادی عرضه روستایی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار