رئیس انجمن آلیش کشورمان اظهار داشت: انجمن آلیش در سال جاری میزبان مسابقات قهرمان آسیا و جام جهانی خلیج فارس است.

عبدالکریم سودی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن آلیش در سال 93 برگزاری مسابقات قهرمان آسیا و جام‌جهانی را در تقویم برنامه‌ی خود دارد. این انجمن اردیبهشت ماه سال جاری میزبان قهرمان آسیا مردان و زنان آلیشی طبق برنامه 20 لغایت 24 اردیبهشت در استان گلستان شهر گنبد برگزار می‌شود.

رئیس انجمن آلیش ادامه داد: انجمن آلیش قصد دارد در راستای تقویت و ارتقاء سطح فنی داوران همزمان با مسابقات قهرمان آسیا از 18 لغایت 24 اردیبهشت ماه کلاس داوری بین‌المللی را در استان گلستان در 2 بخش مردان و زنان برگزار می‌کند.

رئیس انجمن افزود: انجمن جهت برگزاری مسابقات قهرمان آسیا از 30 کشور دعوت کرده است تاکنون 22 کشور برای شرکت در مسابقات قهرمان آسیا اعلام آمادگی کرده‌اند. مسابقات قهرمان آسیا نیز تحت عنوان مسابقات خلیج فارس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تیم ملی آلیش کشورمان در مسابقات قهرمان آسیا و جام‌جهانی با 2 تیم شرکت می‌کند از اینرو انجمن آلیش اوایل اردیبهشت ماه مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار می‌کند تا نفرات برتر به تیم ملی مشخص و معرفی شوند.
 
سودی تصریح کرد: انجمن در سال 92 لیگ پویای آلیش را برگزار کرده است. نفرات برتر رقابت‌های لیگ را به جهت حضور در تیم ملی دعوت کردیم در نهایت 3 کشتی گیر برتر را در مسابقات قهرمان آسیا شرکت می‌دهیم.

وی افزود: برنامه‌های آلیش در سال جاری جزئی و دقیق است. انجمن در سال 93 در صدد برگزاری لیگ بزرگسالان است البته تاریخ و زمان دقیق لیگ تاکنون مشخص نشده است. اما پس از مسابقات قهرمانی آسیا لیگ آلیش بزرگسالان را برگزار می‌کنیم.

رئیس ادامه داد: یکی از اهداف مهم انجمن در سال جاری برگزاری مسابقات قهرمان آسیا برای نوجوانان آلیش است. انجمن در صدد است تا در سال 93 به استان‌هایی که در رشته‌ی آلیش فعالیت ندارند و یا قوی نیستند، توجه ویژه کند تا این رشته در سطح کشور گسترش و آگاهی افراد نسبت به آلیش افزایش یابد.

وی افزود: توسعه و آموزش آلیش در سطح کشور از دیگر اهداف این انجمن در سال جاری است امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مناسب و برگزاری‌ مسابقات متعدد و کلاس‌های آموزشی، این رشته را در کشور گسترش دهیم البته جوانان بسیاری به آلیش علاقه‌مند
  هستند.
در صدد هستیم با ایجاد زمینه‌های لازم اسباب پیشرفت آن‌ها را فراهم کنیم
 
رئیس انجمن آلیش افزود: انجمن علاوه بر میزبانی مسابقات قهرمان آسیا در اردیبهشت ماه، میزبان مسابقات جام جهانی خلیج فارس در کیش نیز است. اواخر مرداد ماه و پس از پایان ماه مبارک رمضان مسابقات جهانی آلیش را نیز در کیش برگزار می‌کنیم.

وی افزود: انجمن شهریور ماه نیز تیم قهرمان لیگ را به مسابقات بین‌المللی آلیش اعزام می‌کند. تیم قهرمان لیگ برتر آلیش یا در ازبکستان و یا در کشور تاجیکستان به مصاف حریفان می‌رود.

سودی افزود: آلیش در کشور رشته‌ای بسیار پرهوادار است. جوانان بسیاری در این رشته فعالیت دارند . از طرفی برگزاری لیگ برتر نشان دهنده‌ی اهمیت این رشته در کشور است. لذا قرار گرفتن در زیر مجموعه یک فدراسیون بی‌توجهی به رشته آلیش است.

این رشته با توجه به پتانسیل بالایی که در کشور دارد بهتر است به یک فدراسیون مستقل تبدیل شود. فعالیت رشته آلیش بصورت یک فدراسیون به طور حتم در آینده نزدیک دستاوردهای مهمی را به همراه دارد و زمینه‌ی گسترش و پیشرفت این رشته را در کشور فراهم می‌‌کند.
 
سودی ادامه داد: رشته‌ی آلیش هم‌اکنون زیر مجموعه‌ی فدراسیون انجمن‌های ورزشی است. قرار گرفتن به عنوان زیر مجموعه‌ی یک فدراسیون بی‌توجهی به رشته‌ی آلیش را به همراه داشته است، و آلیش جزئی از فدراسیون می‌شود در حالی که این رشته رده‌های سنی بسیاری را از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را شامل و رشته‌ای وسیع محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار