مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی اعلام کرد:

دلیل تاخیر بهره برداری از مرکز نمایش های آئینی صبا / این مرکز یکی از پروژه های خاص شهرداری تهران است

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ضمن بر شمردن ویژگی های منحصر به فرد مرکز نمایش های آئینی صبا دلیل تاخیر در بهره برداری از این پروژه را نیز عنوان کرد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس خلیل راحتی مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در خصوص ویژگی های مرکز نمایش های آئینی صبا و پیشرفت کار گفت: مرکز صبا یکی از پروژه های خاص شهرداری تهران است. تنها تالاری که در ایران سن آن جابجا می شود تالار وحدت است که مناسبت های گوناگون کشور در آن برگزار می شود این تالار در قبل از انقلاب ساخته شده است ولی بعد از انقلاب پردیس تئاترتهران و مرکز نمایش های آئینی صبا ساخته شده است که قابلیت جابجایی سن را دارند.
 
راحتی، با اشاره به اینکه مرکز صبا دارای 6 سالن و یک سالن اصلی است ، گفت: این مرکز دارای چند ویژگی است که آن را از تالارهای دیگر متمایز می کند.
 
وی در ادامه افزود: یکی از ویژگی های مهم آن فضای زیرسطحی آن است به طوری که روی زمین فضای سبز است و همه ساختمان در زیز زمین بنا شده است.   
 
این مقام شهری به کار بردن شیشه و آهن در ساخت این بنا را از دیگر ویژگی های آن دانست وافزود : مرکز نمایش های آئینی طوری طراحی شده که در عمق 18 متری زمین نیز آفتاب وجود دارد.
 
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی گفت: ویژگی دیگری که این مرکز را از مراکز دیگر متمایز می کند این است که دارای صحنه و سن متحرک است و همچنین جابجایی تماشاچیان نسبت به صحنه با توجه به نوع نمایش به صورت خودکارصورت می گیرد.
 
راحتی به بازدید هنرمندان مختلف از این پروژه مهم اشاره کرد و افزود: در بازدیدی که آقای کیانیان از این مجموعه داشت اینگونه اظهار کرد که احداث این سالن یکی از آرزوهای دوران جوانی و دانشجویی وی بوده است.
 
وی در پایان تصریح کرد:  تنها مشکلی که این پروژه دارد و موجب شده است که تا کنون به بهره برداری نرسد این است که تجهیزات مربوط به جابجایی سن و صحنه آن باید از اروپا وارد شود که به دلیل تحریم تاکنون چنین امکانی میسر نبوده ولی امیدوارم با توجه به اتفاقات جدید هر چه زودتر بتوانیم لوازم آن را وارد کنیم تا این پروژه مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای‌‌پیام/
برچسب ها: نمایش ، پروژه ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار