جان کری وزیر امورخارجه آمریکا بامداد چهارشنبه عازم ژنو شد تا در نشست روز پنجشنبه درباره حل بحران اوکراین با حضور همتایان اروپایی، اوکراینی و روس خود شرکت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ جان کری وزیر امورخارجه آمریکا بامداد چهارشنبه عازم ژنو شد تا در نشست روز پنجشنبه درباره حل بحران اوکراین با حضور همتایان اروپایی، اوکراینی و روس خود شرکت کند. 

مذاکرات بین کری، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، آندری دچیتسا  Andrii Dechtchitsa همتای اوکراینی و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دشوار به نظر می‌رسد.

مسکو قصد دارد " فدرالی شدن" اوکراین را درخواست کند و دولت کیف این پیشنهاد را تهدیدی برای فروپاشی کشور می‌داند.

بنابراعلام کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان شامگاه سه شنبه هشدار دادند اوکراین " در آستانه جنگ داخلی قرار دارد". اما این دو رهبر ابراز امیدواری کردند دیدار ژنو بتواند نشانه‌ای آشکار برای بازگشت اوضاع در چارچوب صلح آمیز باشد. 

در صورت شکست این نشست، آمریکا تهدید کرده است تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو اعمال کند. بنابراعلام وزارت امورخارجه آمریکا، تحریم‌های جدید ممکن است افراد بیشتری را در مقایسه با تحریم‌های موجود هدف قرار دهد و دسترسی به برخی بخش‌های اقتصادی کلیدی مانند معادن، انرژی و دستگاه‌های مالی را ممنوع کند. 

کاخ سفید روز سه شنبه ابتکار اوکراین در شرق این کشور را با توجه به اوضاع "غیرقابل تحملی" که این کشور با آن مواجه است  سنجیده توصیف کرد.

میخائیلو کووال وزیر دفاع اوکراین نیز روز چهارشنبه عازم شرق این کشور شد. این درحالی است که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از تقویت تدابیر دفاعی هوایی، دریایی و زمینی کشورهای عضو ناتو در شرق اروپا خبر داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار