نخست وزیر روسیه گفت : اوکراین بیش از 100 میلیارد دلار از تخفیف‌‌های گاز روسیه جمع آوری نموده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم"، نخست وزیر روسیه دمیتری مدودف گفت : اوکراین در طی دو دهه گذشته بیش از 100 میلیارد دلار از تخفیف‌‌هایی که از گاز روسیه کسب کرده ، بدست آورده است.

وی در خلال نشستی مطبوعاتی با همتای قزاقستانی و بلاروسی خود از همه کسانی که دعوت به حمایت از اوکراین می‌نمایند خواست تا در پشتیبانی از اوکراین سهیم باشند و گفت : درحالی که مدام می‌شنویم که وعده داده می‌شود که از جانب اروپا و ایالات متحده یک میلیاردو یا 5 میلیارد تحویل کییف می‌شود ؛ روسیه 3 میلیارد دلار به اوکراین داد و تخفیف‌ها در قیمت گاز را برای مدتی طولانی ثابت نگه داشت.

مدودف همچنین با هشدار به اینکه کییف در آستانه جنگ داخلی قرار گرفته  گفت : خونها دوباره در کییف درحال ریخته شدن بر زمین هستند.

وی گفت : از زمانی که اوکراین در حال بدست آوردن استقلالش بود ، ما به اوکراین کمک‌های بسیار و گسترده‌ای را ارائه دادیم. و الان نمی‌خواهم تا به ارقام طولانی استناد کنم، اما الان فقط به شما یک چیز می‌گویم : اوکراین از قبال تخفیف‌هایی که از راه قیمت گاز و خارج از قواعد بازار بدست آورد ، در طی زمانی که به عنوان دولتی مستقل درحال توسعه بود ، به نظر من بیش از 100 میلیارد دلار بدست آورده و این ارقامی واقعی است و جعلی نمی‌باشد .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار