"فرانک والتر اشتاینمایر" وزیر امور خارجه آلمان چهارشنبه اعلام کرد شرکت کنندگان در نشستی که قرار است پنجشنبه در ژنو درباره اوضاع اوکراین برگزار شود، حق شکست ندارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "فرانک والتر اشتاینمایر" وزیر امور خارجه آلمان چهارشنبه اعلام کرد شرکت کنندگان در نشستی که قرار است پنجشنبه در ژنو درباره اوضاع اوکراین برگزار شود، حق شکست ندارند.

این وزیر آلمانی در مصاحبه‌ای با روزنامه منطقه‌ای آلمانی" راینیش پست " در خصوص دیداری که قرار است بین وزیران امور خارجه روسیه، اوکراین، آمریکا  و همچنین کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود، گفت: حق شکست وجود ندارد زیرا اوضاع در شرق اوکراین همچنان بسیار تهدید کننده است.

وزیر امور خارجه آلمان افزود: اشغال ساختمان‌های دولتی در شرق اوکراین واکنش‌های نیروهای امنیتی را درپی دارد ، ممکن است در صورتی که این دور خشونت پایان نیابد ، افراد دیگری کشته و زخمی شوند .

وی افزود: هیچ کس نمی تواند از خود رفع مسئولیت کند و به ویژه کسانی که از خارج در سازماندهی آشوب‌ها مشارکت دارند. اشتاینمایر گفت: دیدار ژنو با بازیگران کلیدی فی النفسه کار خوبی است.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین تاکید کرد: اما کار واقعی تازه آغاز شده است و فقط در صورتی که عزم واقعی مسکو و کیف برای کار جدی به منظور کاهش تنش و تلاش برای برقراری ثبات اقتصادی و سیاسی اوکراین وجود داشته باشد می‌توان بخت موفقیت داشت.

 شورشیان طرفدار روس و نیروهای مسلح اوکراین چهارشنبه در آستانه گفتگوهایی که در آن مسکو  فدرالی کردن اوکراین را می‌خواهد  در  شرق این کشور با هم درگیر شدند. به عقیده مقامات طرفدار اروپا در کیف، طرح فدرالی کردن اوکراین را به فروپاشی تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار