بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی میزان محبوبیت رئیس جمهوری فرانسه در ماه آوریل با 5 درصد کاهش، به 18 درصد رسید در حالی که میزان محبوبیت نخست وزیر به 58 درصد افزایش یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس آخرین نتایج نظرسنجی میزان محبوبیت رئیس جمهوری فرانسه در ماه آوریل با 5 درصد کاهش، به 18 درصد رسید در حالی که میزان محبوبیت نخست وزیر به 58 درصد افزایش یافت. 

هفته نامه "نوول ابسرواتور" به نتایج آخرین نظرسنجی منتشره در فرانسه اشاره کرد و نوشت: شکاف بسیاری بین میزان محبوبیت "مانوئل والس"، نخست وزیر و "فرانسوا اولاند"، رئیس جمهوری دیده می‌شود به گونه‌ای که اولاند نامحبوب‌ترین رئیس جمهوری در طول جمهوری پنجم فرانسه و هرگز میزان محبوبیتش تا بدین حد پایین نبوده است. 

دراین حال، نظرسنجی منتشره در مورد والس به عنوان نخست وزیر که نخستین نظرسنجی از زمان انتصاب وی به این سمت می‌باشد، حاکی است که او از 58 درصد محبوبیت برخوردار است که این نسبت بالاترین میزان محبوبیت یک نخست وزیر در ابتدای دوره فعالیتش است.

به طور مثال این نسبت در مورد "دومینیک دو ویلپن" در ژوئن 2005 (نخست وزیر ژاک شیراک) 44 درصد و در مورد "لوران فابیوس" در اوت سال 1984 (نخست وزیر فرانسوا میتران) 29 درصد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار