رئیس جمهور نسبت به توطئه‌های فراوان دشمنان برای ایجاد افتراق بین شیعه و سنی هشدار داد و با برشمردن رسالت علما و طلاب در جامعه اسلامی گفت: رسالت علما در برهه کنونی بسیار سنگین است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، 

سید حسن روحانی گفت: ‌‌خواستم در این سفر با علمای شیعه و سنی، فضلا و بزرگان و تمامی کسانی که در مسیر علم و دانش هستند دیداری داشته باشم.‌

روحانی با بیان اینکه رسالت علما بسیار سنگین است و خداوند به توفیق داده که مردم را به راه راست هدایت کنند، تصریح کرد: ‌بین مذاهب اسلامی چتر وحدت، ایمان و اعتقاد افکنده شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اسلام دین قدرت‌ساز، فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز است و اسلام دینی است که قدرت‌آفرین، فرهنگ‌آفرین و تمدن‌آفرین است‌، افزود: بین مذاهب اسلامی چتر وحدت، ایمان و اعتقاد افکنده شده است.

روحانی با بیان اینکه ‌امروز دنیا تشنه معنویت و فرهنگ است که بتواند بشریت را در مسیر سعادت قرار دهد، خاطرنشان کرد: توطئه‌های زیادی شده تا بین شیعه و سنی تفرقه و افتراق به وجود آید و ‌امروز دشمنانی در دنیا داریم که با اصل اسلام و قرآن و پیامبر اسلام (ص) مخالف هستند.

وی با بیان اینکه امروز دنیای اسلامی شریعت اسلام قرآن مجید و مسیر حق و راه اهل بین دشمنانی دارد که باید رد برابر آن دشمنان هوشیا‌ر باشیم، تاکید کرد: در طول تاریخ شیعه و سنی و اقوام مختلف در کنار هم بوده‌اند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما اگر بخواهیم همه اقوام در این استان راحت‌تر زندگی کنند استان را باید توسعه مادی و ‌معنوی بدهیم، تصریح کرد: این استان استعداد فراوانی ‌دارد. از نظر توسعه انسانی سیستان و بلوچستان با بیش از 100 هزار دانشجو‌، طلاب و روحانیون زمینه و ظرفیت در این استان فراهم است./

  انتهای پیام /س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.