رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: زیرساخت‌های حوزه درمان استان مشکلات جدی دارد.

به گزار ش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، منطقه آذربایجان غربی، جواد آقازاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی استان با بدهی 365 میلیارد تومانی به پیمانکاران، شرکت‌های دارویی و کادر دانشگاه مواجه است.

وی افزود: فضای بیمارستان 450 تخت‌خوابی ارومیه در مکان نامناسبی ایجاد شده به طوری که قرار گرفتن در کنار باغ رضوان می‌تواند در کارهای درمانی و روانی بیماران اختلال ایجاد کند. اعتباری که برای احداث این بیمارستان در نظر گرفته شده، 2 میلیارد تومان است که با این مبلغ، این بیمارستان تا چندین سال دیگر نیز به بهره برداری نمی‌رسد چرا که اعتبار بیشتری مورد نیاز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: هفته آینده شورای راهبردی استان تشکیل می‌شود و باید در این شورا برای تامین اعتبار این پروژه تصمیم گیری شود. در این راستا با آستان قدس رضوی وارد مذاکره شدیم که متاسفانه نتیجه‌ای در بر نداشت.

وی با اشاره به فضای فیزیکی فرسوده ساختمان‌های ستادی داشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، گفت: برخی ساختمان‌ها چنان فرسوده و غیراستاندارد و پراکنده هستند که ممکن است کارکنان دانشگاه با چند سال کار در این مکان دچار افسردگی شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به تامین اعتبار شدن طرح پزشک خانواده، توضیح داد: اجرای طرح پزشک خانواده در اولویت کارهای وزارت بهداشت قرار گرفته و اجرای این طرح در استان ما از شهرستان نقده شروع می‌شود. انتخاب شهرستان نقده به عنوان شهرستان پایلوت به دلیل نزدیکی آن به مرکز استان بوده است.

وی ادامه داد: با اعتباری که قبلا در نظر گرفته شده بود، هر پزشک عمومی در طرح پزشک خانواده درآمدی بالغ بر یک میلیون و 600 هزار تومان داشت ولی در ماه‌های آینده حقوق ماهانه پزشک عمومی در این طرح به 2 میلیون و 600 هزار تومان افزایش می‌یابد.

آقازاده بر لزوم پیشگیری از پدیده زیرمیزی در بیمارستان‌های آذربایجان غربی، گفت: اگر در کشوری هزینه‌های منطقی خدمات پزشکی تعریف نشود پدیده زیرمیزی مشاهده می‌شود. هرچند که این امر در آذربایجان غربی نسبت به دیگر مناطق کشور بسیار کمتر مشاهده می‌شود ولی شهروندان باید بدانند که این امر خلاف مقررات است و باید نسبت به شکایت اقدام کنند. البته در بیمارستان‌های خصوصی که معمولا رابطه‌ای مالی بین بیمار و پزشک وجود دارد، دانشگاه علوم پزشکی نمی‌تواند در این امر تجسس کند.

وی با اشاره به آماده بودن پزشکان متخصص در اورژانس‌ها و بیمارستان‌های استان در ایام نوروز، افزود: طی این ایام 3060 عمل جراحی و 138 هزار و 26 مورد ویزیت توسط پزشکان انجام شد. در این مدت 75 درصد تخت‌های ویژه آذربایجان غربی فعال بودند و 173 مورد بازدید محلی به منظور بهبود فضای رسیدگی به بیماران طی تعطیلات نوروزی انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: تخصیص بخشی از منابع آزاد شده از محل هدفمند کردن یارانه به حوزه بهداشت و درمان کشور می‌تواند راهگشای بسیاری از کمبودهای موجود در این بخش باشد.

وی خاطرنشان کرد: انضباط مالی و طبق برنامه‌بودن طرح‌ها و پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان در سال جدید باید در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/م
منبع: ایسنا
برچسب ها: ارومیه ، درمان ، زیرساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.