دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین روز سه شنبه از اعزام نخستین گردان گارد ملی به شرق این کشور خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دبیر شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین روز سه شنبه از اعزام نخستین گردان گارد ملی به شرق این کشور خبر داد.

"آندری پاروبی" در صفحه خود در فیس بوک اعلام کرد این گردان از داوطلبان واحدهای دفاعی میدان تشکیل شده است که ماه فوریه مرکز اعتراضات علیه کیف بود و به سرنگونی  ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور سابق منجر شد.

پاروبی که از لوگانسک (شرق) برگشته است و یک هفته در آنجا حضور داشت، گفت: اوضاع پیچیده است و نظامیان ما برای دفاع از اوکراین آماده هستند. لوگانسک از چند روز قبل شاهد شورش مسلحانه طرفداران روسیه است.

شورشیان از ششم فوریه ساختمان دستگاه‌های ویژه را تصرف کرده‌اند. شورشیان روز دوشنبه حمله‌ای را  در شرق اوکراین شروع کردند و از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خواستند به آنها در برابر دولت تحت حمایت اروپایی‌ها کمک کند.

پارلمان اوکراین ماه مارس شکل‌گیری گارد ملی را بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و نگرانی‌ها از حمله روسیه به شرق این کشور تصویب کرد. گارد ملی مسئولیت برقراری امنیت را در داخل اوکراین و مرزها و مبارزه با تروریسم را به عهده دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار