مجری خط6 متروی تهران گفت: طرح فعلی فاز صفر خط 6 از نظر فنی و نقطه نظر اجرایی منتخب از بین سه گزینه طراحی بوده که با هماهنگی شهرداری و سازمان میراث فرهنگی انجام گرفته است.

حسین شهرآزاد آذر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: خط 6 مترو تهران از جنوب شرقی‌ترین نقطه شهر تهران آغاز و به شمال غربی‌ترین ادامه مسیر می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این خط در ابتدا با 31 کیلومتر مسافت و 27 ایستگاه به تصویب شورای شهر، شورای عالی ترافیک و تامین بودجه رسیده است تصریح کرد: به درخواست فرمانداری وقت، امام جمعه در سال 91 تصمیم گرفته شد در صورت تأمین بودجه این خط به حرم حضرت عبدالعظیم برسد.

وی گفت: طرح فعلی این قسمت از خط 6 که از 4بنای تاریخی، برج طغرل، چشمه علی، ابن بابویه، قلعه دشکان می‌گذرد و به حرم حضرت عبدالعظیم می‌رسد از نظر فنی و نقطه نظر اجرایی منتخب از بین سه گزینه طراحی بوده که با هماهنگی شهرداری و سازمان میراث فرهنگی انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در حد یک پیشنهاد بود و در حال حاضر در اولویت برنامه توسعه‌ای شرکت مترو نیست.

حسین شهرآزادآذر گفت: آکس تونل توسعه جنوبی خط6 از نظر افقی حداقل 100متر بناهای تاریخی نامبرده فاصله دارد و لذا تاثیری بر ساختمان‌های فوق نخواهد داشت و هیچ سازه‌ای از طرف مترو در زیربناهای مزبور ساخته نمی‌شود.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: نبود ، خطر ، برج ، طغرل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار