مدیر سازمان تعاون روستایی استان گفت: پارسال 69 هزار تن محصول توافقی از کشاورزان استان خریداری شده است.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی این سازمان علیرضا توسلی نیا با بیان اینکه شبکه تعاون روستایی استان سال گذشته/ 46 هزار و 850 تن محصولات زراعی شامل غلات، دانه های روغنی، گیاهان غده ای، علوفه ای و جالیزی و نیز 103 تن محصولات باغی شامل میوه های هسته دار و خشک را خریداری کرده است، گفت : در ازای خرید این محصولات با قیمت توافقی 445 میلیارد و 753 میلیون ریال به تولید کنندگان پرداخت شده است.

وی افزود: خرید این میزان محصول که شامل تولیدات زراعی، باغی و دامی فعالان این عرصه بوده نسبت به سال قبل از آن 6.9 درصد افزایش یافته است.

توسلی نیا گفت: خرید 22 هزار و چهار تن محصولات پروتئینی و خوراک دامی شامل گوشت مرغ زنده و منجمد، گوشت گوسفند و گوساله، شیر، کنسانتره و سویا از دیگر اقدامات این شبکه در سال گذشته بوده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همچنین از خرید 47 هزار و 273 تن نهاده دامی از تولید کنندگان و توزیع آن در سطح استان در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد:این اقلام شامل کنسانتره، جو ، سبوس، ذرت علوفه ای و دانه ای و سویا است.

وی گفت: این سازمان سه هزار و 322 تن بذر گندم، جو و سایر بذور را تامین و در بخش کشاورزی استان توزیع کرده است.

همچنین در این مدت 16 هزار 936 تن انواع کود شیمیایی و نیز 91 هزار و 644 کیلوگرم لیتر انواع سموم کشاورزی را بین کشاورزان استان توزیع شده است./ز

برچسب ها: خرید ، توافق ، گندم ، کشاورز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.