نماینده شورای عالی استانها در کمیسیون فرهنگی مجلس بر لزوم درک جایگاه شورای عالی استان ها از سوی مسئولان تاکید کرد.

نرگس کمالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهارداشت: این شورا شامل 75 نفر در کل کشور بوده که چکیده ای از نمایندگان شورای شهر، شورای شهرستان و شورای استان در این جایگاه قرار دارند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون اساسی، یک فصل و هفت اصل از اصول قانون اساسی را این جایگاه به عنوان یک نهاد قانونی برای خود مشخص کرده است.

کمالی تصریح کرد: شورای عالی استان ها، پنج کمیسیون تخصصی دارد و کسانی که در این جمع حضور دارند، مشکلات مردم، شهر و استان خود را در این پنج کمیسیون مطرح می کنند.

نماینده شورای عالی استانها در کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در کنار این افراد، مشاورانی هستند که بحث های کارشناسی انجام می دهند و این شورا دارای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی، عمران، برنامه و بوجه، نظارت و حقوقی است.

وی ادامه داد: شورای عالی استان ها تنها نهادی است که در قانون اساسی می تواند به صورت مستقیم به مجلس و دولت لایحه ارائه دهد و این ظرفیت را هیچ نهادی در کشور ندارد.

کمالی تصریح کرد: امیدواریم هر چه از عمر شوراها می گذرد و امسال که چهارمین دوره این شوراهاست، بتوانیم تعامل و همکاری خوبی با دولت و مجلس داشته باشیم/س


برچسب ها: شورا ، استانها ، قانون ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.