نیویورک تایمز در گزارشی به انتخابات الجزائر و خشم الجزائری‌ها از پیروزی احتمالی بوتفلیقه برای بار چهارم پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره انتخابات الجزائر و احتمال انتخاب دوباره "بوتفلیقه" نوشت : این مسأله باعث افزایش خشم الجزائری‌ها گردیده است.

نیویورک تایمز نوشت :همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در الجزائر درروز پنج‌شنبه هفته جاری ، بیشتر الجزائری‌ها معتقدند که عبدالعزیز بوتفلیقه برای بار چهارم در انتخابات ریاست جمهوری برنده خواهد شد.

این روزنامه می‌نویسد : بوتفلیقه 15 سال است که در پست ریاست جمهوری می‌باشد و وی در دور سوم ریاست جمهوری اش در آوریل 2009 با اکثریت آراء که بیش از 90 درصد از آراء را شامل می‌شد به ریاست جمهوری رسید.

این روزنامه آمریکایی در گزارش امروز خود می‌نویسد : این رئیس جمهور 77 ساله کنترل شدیدی بر این کشور دارد ، بطوریکه وی تقریبا جزء تنها کسانی است که بهار عربی به وی نرسیده است.

این روزنامه سپس می‌نویسد : با این وجود، اصرار وی برای وارد شدن در انتخابات برای بار چهارم، و نیز انتخاب دوباره وی ، خشم  و نارضایتی عمومی را در این کشور افزایش داده است که نشان از نشانه‌های غیرمعمول از شکافها در درون حاکمیت این کشور دارد و صحنه‌ای را به نمایش گذارده است که احتمال آن نمی‌رفت؛ چراکه احزاب مخالف، سکولار، و اسلامگرا همه‌گی با هم متحد شده‌اند تا انتخابات را تحریم نمایند.

این روزنامه سپس به تأسیس جنبشی از سوی جوانان طبقه متوسط جامعه با نام جنبش "برکات" برطبق اعتراضاتی که شبکه‌های اجتماعی در مصر و کشورهایی که درآن بهار عربی روی داده است اشاره می‌کند و می‌نویسد : نشانه‌های خشم و نارضایتی،  این بار نشان از شکست نامزدی "بوتفلیقه" برای بار چهارم دارد و این درحالی است که کشور از بیکاری 30 درصدی رنج می‌برد و بسیاری خواهان تغییر هستند، حتی اگر این مسأله سبب عدم ثبات گردد و این نشان‌دهنده این است که نوعی بن‌بست سیاسی در بوتفلیقه دیده می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار