روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" در مقاله ای نوشت: اجرای پروژه صلح خاورمیانه توسط آمریکا با گذشت مدت های زیاد از آن نتوانسته محقق شود .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست ؛ این روزنامه در ادامه مقاله خودنوشت : پروژه صلح خاورمیانه میان اسرائیل و فلسطین که با مدیریت آمریکا انجا م می گیرد به حلقه هایی از شکست های سیاسی تبدیل شده که نه تنها تاثیری در بهبود شرایط نداشته بلکه وجب تشدید تنش ها در این منطقه شده است . 

آخرین دور از مذاکراتی که میان نمایندگان رژیم صهیونیستی و جان کری ،‌ وزیر خارجه آمریکا برگزار گردید بی نتیجه بود و این دو هم پیمان همچنان به تقلا برای بهبود روابط خود و همچنین     پیشرفت در مذاکرات سازش ادامه می دهند . 

جکسون دیل در ادامه مقاله خوددر واشنگتن پست نوشت : اسرائیلیان همچنان رویای " اسرائیل بزرگ " را در سر می پروانند . با این حال اکثریت قاطع نمایندگان و سردمداران صهیونیست معتقدند ناچارند از اشغال بخشهایی از نوار غزه و بلوک غرب چشم پوشی کنند . این بخش ها باید در دستان مردم فلسطین باقی بماند تا مقامات این کشور حاضر شوند به میزمذاکره با اسرائیل بیایند . 

در سال 1990 ، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خطابه ای با اعلام ناامیدی از پیشرفت مذاکرات صلح به مقامات اسرائیلی گفت : وقتی اصلاحیاتی در روند مذاکرات انجام دادید و تغییری ایجاد شد می توانید برای شروع مذاکرات اقدام کنید . 

در مذاکراتی که از ماههای گذشته و به تلاش های بی وقفه آمریکا انجام می گیردموضوعات مختلفی مطرح می شود تا طرف فلسطینی راضی به حضور در گفتگوها و اعطای امتیاز شود که از جمله آنها می توان به حق بازگشت فلسطینیان ، وضعیت اسرای فلسطینی در بند اسرائیل و شهرک سازی های رژیم صهیونیستی اشاره کرد . 

واشنگتن پست همچنین تصریح کرد : با این حال نمی توان جنایات و تجاوزاتی که اسرائیل علیه مردم فلسطین به خصوص ساکنان نوار غزه اعمال کرده نادیده گرفت . غزه بارها مورد حمله جنگنده های اسرائیلی قرار گرفته است . این تجاوزات یکی از عواملی است که منجر به شکست مذاکرات سازش طی 25 سال گذشته تاکنون شده است . 

همچنین تصمیم اسرائیل برای سرعت بخشیدن به روند شهرک سازی ها بخصوص در بلوک غرب بر خشم فلسطینیان از تل آویو افزوده است . اسرائیل در حومه مرزهای سال 1967 شهرک سازی های فراوانی داشته و اعلام کرده که این شهرک ها به مرزها پیوسته و جزو منطقه یهودی نشین تلقی می شوند . 

در ادامه مقاله با اشاره به وضعیت دموکراسی و امنیت در دیگر مناطق خاورمیانه نیز آمده است : ادعای اوبامابرای اجرای عدالت و آزادی در سوریه بیش از سه سال است که نتیجه ای جز کشته و زخمی شدن هزاران شهروند بی گناه سوری  و تخریب بسیاری از زیرساخت های این کشور نداشته است . 
 
حمایت واشنگتن از تروریستها در سوریه نیز یکی دیگر از تناقضات کاخ سفید در اجرای صلح و امنیت است . بر اساس گزارشات موثق بسیاری از ادوات جنگی ،‌ تانک ها و ابزارآلات حرفه ای نظامی که در اختیار شورشیان و اراد مسلح در سوریه قرار دارد تا علیه نظامیان بشار اسد بجنگند از آمریکا به ترکیه ، قطر و عربستان تحویل داده شده تا به تروریستها داده شود .


انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار