معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید گفت: اولویت اول بنیاد شهید در سال 93 اجرایی شدن قانون جامع ایثارگری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید در جلسه شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران با اشاره به ارکان اصلی بنیاد شهید در اساسنامه‌اش اظهار داشت: بنیاد شهید در اساسنامه خود دو رکن مهم بر عهده دارد که در ابتدا خدمات رسانی به جامعه ایثارگر که جامعه هدف درواقع شهدا، جانبازان، ایثارگران و فرزندان آنان است و همچنین رکن دوم که اهمیت بیشتری دارد نشر فرهنگ ایثار و شهادت است.
 
معاون رئیس جمهور ادامه داد: طی دیداری که با مقام معظم رهبری انجام شد ایشان سه سفارش و نکته اصلی را برای بنیاد شهید ضروری دانستند که نکته اول آن است که بکوشید بنیاد شهید و جامعه ایثارگر ما سیاسی نشود نه به آن معنا که سیاست را ندانند چراکه همه ما باید سیاست را بدانیم اما ورود به این مسائل صحیح نیست.
 
وی افزود: نکته دیگری که مقام معظم رهبری مطرح کردند طرح سپاس بود که از این خانواده‌ها سپاسگذاری شود و همچنین ایشان فرمودند بکوشید و تبلیغاتی کنید تا مردم بدانند فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بماند.
 
حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در ادامه بیان داشت: طرح سپاس در بنیاد شهید خوشبختانه آغاز شده که از 23 بهمن سال گذشته تا 22 اسفند ماه حدود 22 هزار از این خانواده‌ها را داشتیم و نیز سالانه 500 هزار نفر ار این خانواده‌ها توسط دستگاه‌های مختلف با آنان دیدار می‌شود.
 
وی افزود: همچنین از دیگر برنامه‌های این بنیاد برای این خانواده‌های سفر است که سالانه حدود 300 هزار سفر این خانواده‌ها در این زمینه اجرایی شده است.
 
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید تصریح کرد: آنچه امسال برای ما مهم است آن است که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری که امسال را به عنوان سال اقتصاد فرهنگ نامگذاری کرده‌اند بتوانیم فرمایشات ایشان را نصب‌العین قرار دهیم و فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه کنیم.
 
وی افزود: همچنین از دیگر برنامه های این بنیاد فعال تر نمودن دبیرخانه ترویج ایثار و فرهنگ شهادت است که دستور توسط رئیس جمهور داده شده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در ادامه اذعان داشت: یکی از اولویت‌های امسال ما اجرایی شدن قانون جامعه ایثارگری است که در تلاش هستیم آن را محقق کنیم.
 
وی ادامه داد: ما بیش از 65 هزار فرزند ایثارگر طالب اشتغال در بنیاد شهید داریم که می بایست برای آنها کار ایجاد کنیم و بنیاد شهید نیز حرف هایی در این زمینه ارائه داده است.
یکی دیگر از برنامه هایی که اخیرا در بنیاد شهید به آن اندیشیده شده طرح توسعه و کارآ‌فرینی در بنیاد است که در راستای اشتغال زایی و هم تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شده  و بر اساس آن  50 درصد سرمایه گذاری اشتغال برای فرزندان این خانواده ها توسط بنیاد انجام می شود و 50 درصد نیز خود خانواده ها تقبل می کنند و در صورت عدم توانایی به آن ها وام تعلق می گیرد
 
معاون رئیس جمهور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اولویت های اصلی امسال در بنیاد شهید تعامل است که می بایست با همه دستگاه ها هم سو باشد چرا که هدف همه‌ی ما یکی است و از این راه می توانیم به این خانواده ها بیشتر کمک کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهدا ، خانواده ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
ایاشامل حال ماهم میشود؟