مازندران /

انجام نخستين نشاي برنج درشهرستان آمل

نخستین نشاي برنج درفصل زراعی امسال به روش مکانیزه عصریکشنبه در شاليزارهاي روستاي "طوله کلا" از توابع بخش دابودشت شهرستان آمل انجام شد.

نشاء مکانیزه برنج درسطح دو هکتار زمین کشاورزی "‌حميد تنکابني" در روستاي "طوله کلا" از توابع بخش دابودشت شهرستان آمل با حضور مسئولان این شهرستان انجام شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت: امسال در بيش از 38 هزار و 900 هکتاراز زمین های کشاورزي شهرستان آمل برنج کشت مي شود.

سیدمرتضی امینی افزود: سطح کشت وبرداشت مکانيزه برنج در سالهای اخیر با توزيع ماشين الات کشاورزي افزایش خوبی داشته و این روند در راستای کاهش هزينه های کشاورزان و افزايش توليد ادامه دارد.

وی، سهم شهرستان آمل در کشت مکانیزه برنج در سال زراعی امسال در میان شهرستانهای مازندران را حدود 10هزار هکتار وحدود یک ونیم برابر در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

مدیرجهادکشاورزی آمل گفت: پیش بینی می شود، برداشت مکانيزه برنج توسط کمباين مخصوص برداشت این مخصول امسال به بیش از 28 هزار هکتار افزايش يابد.

امینی ادامه داد: یکی از سياست هاي راهبردي جهاد کشاورزي بر کاهش هزينه توليد وافزايش درآمد بهره برداران این بخش است.

وی، به اجراي طرح افزايش توليد برنج و سهميه تخصيصي آن به شهرستان آمل در سال زراعی امسال اشاره کرد وافزود: در کشت ارقام پرمحصول برنج در سال زراعي جدید بیش از 18هزارهکتار است.

امینی ادامه داد: براساس اين طرح سهم شهرستان آمل در سال زراعي جدید کشت مقدار 20 هزار و 808 هکتار ارقام محلي و طارم و 18 هزار و 120 هکتار ارقام پرمحصول تعیین شد.

وی ادامه داد: در سال زراعي امسال همچنین، کشت دوباره برنج و پرورش راتون حدود 28 هزارهکتارپیش بینی شد.

سالانه بیش از 200هزارتن برنج در شالیزارهای شهرستان آمل تولید که این میزان برنج مورد نیاز حدود 5 میلیون نفر را تامین می کند./س


برچسب ها: انجام ، نخستین ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.