نماینده آمریکا در سازمان ملل متحده گفت ایران باید فرد دیگری را به جای ابوطالبی به عنوان نماینده خود در سازمان ملل معرفی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران "سامانتا پاور" تاکید کرد، مذاکرات هسته ای با ایران بدون هیچگونه اخلالی با توجه به تصمیم واشنگتن برای جلوگیری از ورود "حمید ابوطالبی" سفیر ایران در سازمان ملل صورت خواهد پذیرفت.

سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل در گفتگو با شبکه "ای بی سی نیوز" گفت، تصمیم ایران درباره انتخاب ابوطالبی به عنوان سفیر این کشور در سازمان ملل پذیرفته نیست و این کشور باید شخص دیگری را به عنوان نماینده خود انتخاب کند.

پاور روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه "ای بی‌سی" آمریکا گفت که تقابل آشکارا بین آمریکا و ایران بر سر حمید ابوطالبی بر روند مذاکرات هسته‌ای گروه ۱+۵ (متشکل از آمریکا، روسیه، بریتانیا، فرانسه، چین و آلمان) با ایران اثر نامطلوبی نگذاشته است.

او با اشاره به دور اخیر مذاکرات که هفته پیش در وین، پایتخت اتریش، انجام شد گفت: ما گفتگوهای در سطوح ارشد بیشتری در ماه آینده خواهیم داشت.

سامانتا پاور افزود: کار‌شناسان ما هر روز دیدار می‌کنند. ما شاهد آن نبوده‌ایم که این مساله ابدا تاثیری بر گفتگو‌ها داشته باشد.

حمید ابوطالبی در حال حاضر معاون سیاسی دفتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران است و پیش از این سفیر ایران در ایتالیا، استرالیا و اتحادیه اروپا بوده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار