افشاگری های جدید آقای اسنودن با واکنش سیاستمداران اروپایی روبرو شد

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا می گوید دولت آمریکا از نهادهای حقوق بشری مانند دیدبان حقوق بشر و سازمان عفو بین الملل جاسوسی کرده است. آقای اسنودن،  از طریق یک کنفرانس ویدیویی با نمایندگان کمیسیون امور حقوقی و حقوق بشر شورای اروپا در این گفتگو شرکت کرد.

ادوارد اسنودن گفت: "تضمین احترام به حقوق بشر در گرو داشتن قوانین شفاف است، قوانینی که کلمات آن در خفا و بدون اطلاع مردم مورد سوء برداشت نهادهای اطلاعاتی قرار نگیرد.”

افشاگری های جدید آقای اسنودن با واکنش سیاستمداران اروپایی روبرو شد. پیتر اوم زیخت، نماینده پارلمان هلند گفت: "یک برنامه ویژه برای نهادهای حقوق بشری وجود داشته است. آمریکا می گوید به حقوق بشر احترام می گذارد و از فعالان آن حمایت می کند. اگر برنامه ویژه شنود مکالمات سازمان عفو بین الملل و صندوق کودکان ملل متحد وجود داشته باشد با یک مشکل بالقوه روبرو هستیم.”

یورو نیوز در این باره خبر داده است که در راستای حفظ حریم خصوصی شهروندان، دیوان دادگستری اتحادیه اروپا نیز مصوبه نگهداری اطلاعات شخصی شهروندان توسط شرکت های مخابراتی را لغو کرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار