رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه گفت: اقتدار ایران به داشتن بمب و موشک نیست بلکه به ملتی بیدار و آگاه است که از دهها قرن پیش صلح طلب بوده است.

خسرو عزیزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: این ملت به ملل دیگر یاری رسانده و اکنون اراده کرده است تا قطبی بزرگ از انرژی هسته ای صلح آمیز در جهان باشد.

وی ادامه داد: حمایت کامل کشورهای غیرمتعهد از ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و دیگر صحنه های بینالمللی، نشان از اقتدار این ملت بزرگ است.

عزیزی تصریح کرد: دستیابی به فناوری هسته ای با اراده جوانان متعهد و خود باور ایرانی انجام شد و این دانش باید حفظ شود.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه افزود: تاریخ ایران از گذشته تا امروز پیشرفت های فراوانی را با تلاش و کوشش دانشمندان و نخبگان خود در عرصه های مختلف شاهد بوده است.

وی ادامه داد: دستیابی به فناوری هسته ای و راه اندازی زنجیره کامل غنی سازی از جمله این موفقیت ها محسوب می شود.

عزیزی اضافه کرد: رسیدن به این مرحله از دانش روز با وجود محاصره شدید اقتصادی از سوی غرب، نمایانگر اراده ملت همیشه سربلند ایران برای فتح قله های علمی و رسیدن به استقلال بی قید و شرط است.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه تصریح کرد: انرژی هسته ای از مهم ترین منابع انرژی در کشور و فناپذیر بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: فناوری هسته ای به توانایی تبدیل اورانیوم موجود در طبیعت گفته می شود که به وسیله شکاف اتم ها به اورانیوم غنی شده که انرژی بسیار زیادی دارد، به دست می آید.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه افزود: با شکافت یا همان اتم اورانیوم، انرژی هسته ای به صورت حرارت و انرژی گرمایی آزاد می شود که از آن می توان برای تولید بخار آب و گرداندن توربین های تولید برق استفاده کرد/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.