مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: باید سعی کنیم تا اقتصادی پویا و متمدن ساز در کشور داشته باشیم.

محمد رضا مشهدیعباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: اگر کار فرهنگی انجام ندهیم، در مسائل اقتصادی باز می مانیم؛ چرا که در این دو مقوله ارتباط نزدیکی وجود دارد.

وی به نگاه مقام معظم رهبری به سال 1404 و سخنان پیرامون آن اشاره کرد و افزود: باید بین 26 کشور دنیا تا 11 سال دیگر به سطح قابل قبولی برسیم.

مشهدی عباسی تصریح کرد: به همین علت، در نامگذاری شعارهای سال چند سالی است به موضوع اقتصاد اشاره می شود؛ یک روز سیاست مربوط به اقتصاد بود و ما به لحاظ حماسه سیاسی که مد نظر مقام معظم رهبری بود، در سطح کشور و بین الملل درخشیدیم و امروز فرهنگ مد نظر است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: باید در اقتصاد سرمایه گذاری شود و به گفته مقام معظم رهبری، همسایگان ایران، 350 میلیون نفر جمعیت دارند و می توان با برنامه ریزی مناسب به راحتی تولیدات خود را به آنها فروخت.

وی ادامه داد: می توان کالاها را با نرخ ارزان تری فروخت و کشورهای همسایه دیگر لزومی ندارند تا کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای دوردست وارد کنند.

مشهدی عباسی افزود: این موضوع زمانی اجرا میشود که به اقتصاد کشور توجه بیشتری شود و اقتصاد به تنهایی نمی تواند پیش رود، مگر اینکه سیاست و فرهنگ در کنار هم قرار گیرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند اضافه کرد: اگر کار فرهنگی انجام ندهیم، در مسائل اقتصادی باز می مانیم؛ چرا که در این دو مقوله ارتباط نزدیکی وجود دارد.

وی با بیان اینکه شاخص های فرهنگی باید مشخص شود، افزود: باید دانش آموزان را با موضوعاتی مثل قناعت، انصاف، وفای به عهد، احکام اقتصادی در اسلام و ... آشنا کرد.

مشهدی عباسی افزود: موارد زیادی وجود دارد که می توان در مقوله اقتصاد بر روی آن کار کرد و باید فرهنگ سازی انجام دهیم تا بتوانیم اقتصادی قوی داشته باشیم/س.


برچسب ها: اقتصاد ، فرهنگی ، رهبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.