روزنامه اماراتی نوشت بعد از جنگ سوریه، جبهه اوکراین برای توسعه جنگ سرد و اعمال فشارهای متقابل باز شد و نبرد در این جبهه روز به روز سخت‌تر می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الخلیج چاپ امارات، این روزنامه اماراتی امروز نوشت بعد از جنگ سوریه، جبهه اوکراین برای توسعه جنگ سرد و اعمال فشارهای متقابل باز شد و نبرد در این جبهه روز به روز سخت‌تر می‌شود.   آنچه در اوکراین می‌گذرد، یک جنگ سرد به تمام معناست. جنگی که بر خلاف جنگ سرد سابق بین روسیه و آمریکا، پایه و اساس ایدئولوژیک ندارد.

جنگ سرد کنونی، رویارویی بین مارکسیسم و نظام سرمایه داری نیست، بلکه نبرد بر سر منافع و راهبردهاست. جنگی که در آن از سلاح استفاده و صدای هواپیماها شنیده نمی‌شود بلکه از ابزارهای فشار سیاسی و اقتصادی استفاده می‌شود. 

سوریه، مکانی بود که جنگ سرد از آنجا آغاز شد  واین جنگ قبل از اینکه یکی از دو طرف (روسیه یا کشورهای غربی) پیروزی خود را اعلام کنند، متوقف نخواهد شد. 
بعد از جنگ سوریه، جبهه اوکراین برای توسعه جنگ سرد و اعمال فشارهای متقابل باز شد و نبرد در این جبهه روز به روز سخت‌تر می‌شود. 

طرف‌های درگیر در این جبهه تلاش می‌کنند بر حضور، نقش و منافع خود در صحنه جهانی تاکید کنند.  روسیه در تلاش است جایگاه اتحادیه شوروی را به عنوان یک ابرقدرت در سطح جهان بازپس گیرد و از منافع حیاتی در منطقه حمایت و از امنیت ملی خود دفاع کند در حالی که آمریکا و کشورهای غربی تلاش می‌کنند از بلند پروازی‌های روسیه بکاهند و اجازه ندهند کرملین، معادلات بین المللی را تغییر دهد، معادلاتی که بعد از فروپاشی اتحادیه شوروی اعمال شد. 

در پایان این سرمقاله آمده است: مسئله هسته‌ای و خطرهای آن، در اوضاع کنونی مانع از وقوع جنگ نرم می‌شود؛ زیرا قدرت‌های بزرگ نگران هستند در محاسبات  و ارزیابی‌ها اشتباهاتی رخ دهد که خسارت‌های جبران ناپذیر داشته باشد به همین سبب ایرادی ندارد که جنگ های سرد نیابتی رخ دهد؛ زیرا از آنجا که هزینه این جنگها از کیسه دیگران پرداخت می‌شود، هزینه کمتری برای کشورهای بزرگ دارد و این کشورها فقط به حمایت و اعمال فشارهای سیاسی و اقتصادی بسنده می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، جبهه ، اوکراین ، جنگ ، سرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار