مادر شهید مصطفی احمدی روشن با اشاره به تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران گفت: فرزندم خط شکن این تحریم ها بود و به هر طریقی که امکان داشت مواد لازم برای تولید و آزمایش های هسته ای را در کشور فراهم می کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، صدیقه سالاریان ، مادر بزرگوار شهید احمدی روشن، در ویژه برنامه "راه روشن" در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان ، بزرگی و جایگاه ایران در خاورمیانه و جهان را نماد خون شهیدان دانست و افزود: ما ایرانیان به بزرگی و جایگاهی در جهان و خاورمیانه رسیده ایم که نماد خون شهیدان بی شماریست.

مذاکرات هسته ای را قبول داریم

وی با اشاره به اینکه ما هم مثل همه ی مردم ، تابع فرمان مقام معظم رهبری هستیم ،افزود: از اینکه آقا فرمودند: "بروید و مذاکره کنید تا حقانیت خود را به دنیا ثابت کنیم" ما هم به تبعیت از این فرمان ، آن را با دل و جان قبول داریم.

"شهید احمدی روشن" و شروع فعالیت هسته ای

مادر بزرگوار این شهید والامقام با اشاره به اینکه مصطفی احمدی روشن پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ، وارد سایت نطنز شد،گفت: زمانی که مصطفی وارد این سایت شد ، با تعداد کمی سانتریفیوژ مواجه بود و این مسئله برای او قابل هضم نبود.

سالاریان افزود: مصطفی با این همه مشکل، خودش را آماده این کرد تا جنب و جوشی بزرگ را برای تولید انرژی هسته ای به کار ببرد.

مادر شهید احمدی روشن خاطرنشان کرد: پس از اینکه در فاصله کوتاهی تا 20 فروردین که کمتر از دو ماه به غنی سازی 3 و نیم درصدی دست یافته بودیم ، به گفته بعضی از دوستانش ، وی از نخستین نفراتی بود که حاضر به آزمایش کامل این دستاورد شد.

سالاریان تصریح کرد: پس از آنکه کار سایت نطنز از حالت آزمایشگاهی به صنعتی در آمد ، مصطفی معاون بازرگانی سایت نطنز شد.

مادر این شهید سرافراز با اشاره به تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران یادآور شد: فرزندم خط شکن این تحریم ها بود و به هر طریقی که امکان داشت ، مواد لازم برای تولید و آزمایش های هسته ای را در کشور فراهم می کرد.

شهادت "مصطفی احمدی روشن"

مادر این شهید سرافراز با اشاره به اینکه فرزندش زیر بار زور نمی رفت،تصریح کرد: سازمان جاسوسی موساد(اسراییل غاصب) به این نتیجه رسید تا کسانی مانند احمدی روشن زنده باشند، ایران همچنان به آرمان های خود ادامه می دهد و مصطفی را به شهادت رساندند.

باور ندارم که مصطفی زنده نیست.

وی با تأکید بر اینکه باور ندارم ، مصطفی زنده نیست ، یادآور شد: این شهید والامقام با دانشجویان و نخبگان صحبت های زیادی می کرد و هم اکنون افراد دیگری مانند فرزند من هستند که چه تحریم باشیم و چه نباشیم ، هدفشان این است که به تولید انبوه انرژی صلح آمیز هسته ای برسیم.

سالاریان گفت: مصطفی هیچوقت پیش من حرفی ازشهادت نمی زد اما علاقه زیادش به شهادت که در دلش نهفته بود ، در ذهن من این امر را می گذراند و اکنون با دیدن فضیلت و سعادت شهادت ، من هم به شهید شدن مصطفی افتخار می کنم.

در ادامه این مراسم ، روح الله اکبری ، دوست و هم دانشگاهی "شهید مصطفی احمدی روشن" نیز با اشاره به آشنایی خود با این شهید والامقام گفت: من ورودی سال 76 در دانشگاه صنعتی شریف بودم که آشنایی من با "شهید احمدی روشن" در بسیج دانشجویی دانشگاه رخ داد.

وی افزود: از همان روزهای نخست دانشجویی ، مصطفی علاقه ی زیادی به فعالیت های فرهنگی داشت ، بطوریکه همه را به خوبی در کارهای فرهنگی جذب می کرد.

دوست "شهید احمدی روشن" خاطرنشان کرد: این شهید والامقام ابتدا اقدام به راه اندازی کتابخانه و نوارخانه بزرگ دانشگاه کرد و در آنجا از مناجات های شهید چمران،خاطرات همسران شهدای کرمان و ... گرد آوری کرد.

اکبری تصریح کرد: وی با آوردن دستگاه رایانه در مجمع جهانی اهل بیت(ع) شروع به گردآوری مطالبی از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین و کشورهای مسلمان کرد و آنها را به صورت ایمیل به کشورهای دیگر ارسال می کرد.

"شهید احمدی روشن" روی نیازهای کشورهای اسلامی فکر می کرد.

دوست "شهید احمدی روشن" به تعامل صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: ما در کشور دارای رتبه های خوب علمی هستیم اما متأسفانه بستر مناسبی برای ایجاد پژوهش و علم در صنعت فراهم نیست.

وی خاطرنشان کرد: "شهید احمدی روشن" برای حل این مشکل بر روی دغدغه های کشور و نیازهای کشورهای اسلامی فکر می کرد.

اکبری تصریح کرد: این شهید والامقام بر روی مدیریت تکنولوژی هسته ای نیز کار می کرد تا اینکه پس از سال های 83 و 84 به فکر بومی سازی هسته ای و شناخت بیشتر آن برای تولید انرژی صلح آمیز هسته ای افتاد.

در مذاکرات توجه کنیم ، زنجیره سرمایه انسانی و شبکه پیمانکاری ، آسیب نبیند.

دوست "شهید احمدی روشن" یادآور شد: سرانجام "شهید مصطفی احمدی روشن" این بستر را به کمک 8 دانشمند کشور برای کارکرد و بومی سازی این انرژی ایجاد کرد.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر هسته ای تأکید کرد: ما باید در مذاکرات توجه مان به این باشد تا ، زنجیره سرمایه انسانی و شبکه پیمانکاری ، ضربه و آسیب نبیند.

در پایان ، پس از قرائت دست نوشته ای از شهید مصطفی احمدی روشن، ضمن تجلیل از مادر شهید احمدی روشن، مادران شهیدان: خسروی، نظری، دادبین، شهیده مرسل پور از شهدای ترور، خواهر شهید باهنر و همسر شهید فولادی تجلیل شدند.

همچنین دانشجویان در این مراسم ، طوماری در اعتراض به اقدام وقیحانه پارلمان اتحادیه اروپا امضاء کردند./س

خبرنگار: امیر یزدی زاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.