صابری در نطق میان دستور:

اقتصاد، فرهنگ و علم سه عنصر اساسی در اقتدار و دوام ملت‌هاست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اقتصاد، فرهنگ و علم سه عنصر اساسی در اقتدار و دوام ملت‌ها و دوام تمدن‌هاست اقتصاد متکی به دانش و فناوری عدالت‌بنیان،‌ درون‌زا و برون‌گرا، پویا و پیشرو همان اقتصاد مقاومتی است که به فرمایش مقام معظم رهبری الگوی اقتصادی برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی جامعه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، رضا صابری نماینده رامیان و آزادشهر در جلسه علنی امروز یکشنبه (24 فروردین ماه) در نطق میان‌دستور گفت: اقتصاد، فرهنگ و علم سه عنصر اساسی در اقتدار و دوام ملت‌ها و دوام تمدن‌هاست. اقتصاد متکی به دانش و فناوری عدالت‌بنیان،‌ درون‌زا و برون‌گرا، پویا و پیشرو همان اقتصاد مقاومتی است که به فرمایش مقام معظم رهبری الگوی اقتصادی برای فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی جامعه است.

وی ادامه داد: باید همت‌ها را برای اقتدار الگوی بومی و ملی بسیج کنیم حل مشکلات کشور در عرصه اقتصاد و فرهنگ نیازمند عنصر فاعلی بسیار مهم به نام مدیریت جهادی است که شاید گروهی دوران این نوع مدیریت را منحصر به دوران دفاع مقدس و یا دوران اولیه انقلاب اسلامی می‌دانستند و یا می‌دانند.

صابری در ادامه بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری در شعار سال 1393 براین عنصر نشانگر نقش موثر آن بر افتخارات به دست آمده و ضرورت حفظ و تقویت این عنصر در مدیریت جامعه است.

نماینده رامیان و آزادشهر گفت: باید نسبت به حذف برخی از مدیران جهادی در دولت جدید گلایه نمود مدیریت جهادی مدیریتی خلاق، پرکار، کم توقع، شجاع، وارسته، ولایتمدار و عدالت محور است مدیریت جهادی مدیریتی امکان‌ساز، فرصت‌آفرین و ایثارگر است و در هر جبهه و ساحتی بدون چشم‌داشت به مال و جاه آن گونه تلاش می‌کند که باید تلاش کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین اظهار داشت: اگرچه مدیریت جهادی منحصر به قوه مجریه نیست اما مجلس وظیفه‌ای مهم در ارزیابی عملکرد مدیران جامعه در تحقق حماسه اقتصادی دارد مجلس با رای اعتمادی که به وزیران محترم داده است خود را شریک اعمال آنان نموده است.

وی در ادامه تصریح کرد: گزارش معاونت قوانین مجلس امروز بیانگر این واقعیت است که ضرورت جامعه بیش از قوانین، نظارت است که همه ارکان مجلس به ویژه معاونت نظارت مجلس همتی بیشتر بر آن داشته باشد و می‌تواند بر بر نظارت عملکرد وزیران از دیدگاه نمایندگان نظارت کند.

صابری گفت: برخی از وزیران در تعامل با نمایندگان مجلس نمره مردود کسب می‌کنند و باید به این مسئله رسیدگی شود چرا معاونت نظارت مجلس نسبت به ارزیابی 6 ماهه مدیران جامعه اقدام نمی‌کنند؟

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: در مورد مذاکرات هسته‌ای ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده توافق نهایی را منوط به شرایطی می‌دانیم که از جمله آنها حق غنی‌سازی و بررسی پرونده به صورت عادی، حذف کامل کل تحریم‌ها علیه ایران می‌باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: ضمن حمایت از اقدام دولت تاکید می‌کنیم که عزم ملی در اجرای سیاست‌‌های هدفمندی یارانه‌ها به صورت کامل وجدی است و خوشبختانه ملت تاکنون حامی دولت بودند لذا ما نیز از افراد توانمند درخواست می‌کنیم که برای دریافت یارانه ثبت‌نام نکنند اما حمایت مردم را منحصر به انصراف از یارانه نکنیم.

وی ادامه داد: حماسه اقتصادی نیازمند حمایت‌های دیگر مردم از نظر اصلاح حقوقی مصرف و حمایت از تولید داخلی نیز می‌باشد و اهمیت آن کمتر از مورد انصراف از یارانه نیست.

صابری در پایان خاطرنشان کرد: تاکید ما براین است که از حرکت شتاب‌زده در افزایش قیمت‌ها جلوگیری و از تجربه تلخ سبد کالا درس بگیریم همچنین توصیه می‌نمایم که روستاها و کشاورزان در سیاست‌های حمایتی هدفمندی یارانه‌ها مورد توجه دولت قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پویا ، پیشرو ، همان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار