توسعه و رشد همه جانبه بیمه‌های درمانی از جمله مواردی است که در سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری به آن تاکید شده است.

احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری نشان‌دهنده اهمیت ویژه این موضوع در شرایط کنونی دارد که از جمله موارد ذکر شده در این سیاست‌های کلی توسعه و ارتقا همه جانبه بیمه‌های درمانی در سطح جامعه است.

وی گفت: علی‌رغم تعدد و تنوع سازمان‌های بیمه‌گر در حال حاضر بالغ بر شش میلیون نفر در کشور هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند و حتی افرادی هم که بیمه‌اند از حداقل خدمات و پوشش بیمه برخوردارند.

وی افزود: بیمه‌ها ماهیت اصلی خود را از دست داده‌اند و خدمات مناسب را به افراد تحت پوشش خود ارائه نمی‌دهند و همین نقصان موجب شده بار بیشتر هزینه‌های درمان بر دوش خود بیماران باشد.

وی یادآور شد: در این سیاست‌های ابلاغی به ارتقا و توسعه کمی و کیفی بیمه‌ها به شدت تاکید شده است و با توجه به ارتباط مستقیم بین بیمه‌ها و حوزه سلامت این موضوع در اولویت‌های مورد رسیدگی است و باید هرچه سریعتر شاهد تحول بنیادین در ساختار سازمان‌های بیمه‌گر باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، مجلس ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار