پرداختن به مقوله پیشگیری که در سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب به آن اشاره شده است، نیازمند بستر فرهنگی مناسب برای بازدهی در آینده است.

دکتر احمد آریایی‌نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به هزینه‌های سنگینی که مقوله درمان به کشور تحمیل ساخته است، ضرورت دارد با پرداختن به مقوله بهداشتی و پیشگیری چه در بحث بیماری‌ها و چه در حوادث جاده‌ای و شرایط بحران بتوان بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمان را کاهش داد. 

وی گفت: البته این امر نیازمند برنامه ریزی‌های زیر ساختی و فرهنگی است که شاید در کوتاه مدت نتیجه‌ای ندهد اما در درازمدت می‌تواند به شدت یاری رسان متولیان بهداشت و درمان و منبعی مطمئن در درآمد زایی به حساب آید. 

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده از جمله بخش‌های پررنگ در پیشگیری است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از مراجعات به متخصصین غیر ضروری است و شاید یک مشاوره از سوی پزشک عمومی دیگر نیازی به مراجعه به پزشک متخصص نباشد و همچنین گام موثری در کاهش هزینه‌های تحمیلی به بیماران به حساب می‌آید. 

وی یادآور شد: در این زمینه می‌توان به احیای طب سنتی و گیاهی اشاره کرد که مکمل طب نوین در پیشگیری بخصوص در درمان است که در بسیاری از بیماری‌های مقطعی و سطحی بر طب نوین ارجحیت دارد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.