متاسفانه فرهنگ ارتباط سالم بین بیمار و پزشک دچار آسیب شده است و برخی از پزشکان از این رابطه در جهت فعالیت‌های اقتصادی و تجاری خود بهره می‌برند.

دکتر احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: فرهنگ رابطه‌ی سالم بین پزشک و بیمار مدت‌هاست دچار خدشه شده است به گونه‌ای که گاهی بیمار برای یک بیماری سطحی به پزشک مراجعه می‌کند اما پزشک انواع و اقسام داروها و آزمایش‌‌های گوناگون را برای وی تجویز می‌کند.

وی افزود: هزینه‌هایی که به بیماران در این زمینه تحمیل می‌شود گاهی اوقات تا 60 درصد غیر ضروری است و حتی با یک مشاوره‌ی ساده و راهکار‌های توصیه‌ای می‌توان بیماری فرد را درمان نمود اما متاسفانه این ارتباط غلط بین پزشک و بیمار اجازه نمی‌دهد روند درمان به صورتی سالم ادامه یابد.

وی با بیان اینکه البته برخی بیماران نیز به پزشکی که گفته‌های بیشتری به همراه داروی بیشتری تجویز می‌کنند تمایل دارند خاطرنشان کرد: پرداختن به طرح پزشک خانواده راهکاری مناسب برای جلوگیری از تجویزهای غیر ضروری است، به گونه‌ای که یک پزشک مشخص وقتی با یک خانواده در ارتباط باشد بسیاری از بیماری‌های ارثی و خانوادگی آن ها را می‌شناسد و با تکیه بر مشاوره‌ی صحیح از تجویز‌های نادرست خودداری می‌کند.

وی یاد آور شد: دید تجاری برخی پزشکان طبابت را هدف گرفته است و پرداختن هرچه سریع تر به پزشک خانواده راهکاری بازدارنده برای برخورد با برخی پزشکان سودجو است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.