براساس سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، یکپارچه سازی سازمان‌های بیمه‌گر به تبعیض خدمات دهی این مراکز پایان می‌دهد.

دکتر مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با  خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی بیمه‌ها در صورتی فراهم می‌شود که یکپارچه سازی سازمان‌های بیمه‌گر هرچه سریع‌تر محقق شود و شرایط کنونی بهبود یابد.

وی گفت: در شرایط کنونی علیرغم تعدد بیمه‌ها خدمات ارائه شده به بیماران بسیار ناچیز است و باز هم در خدمات تبعیض وجود دارد به گونه‌ای که علیرغم پرداخت ماهانه حق بیمه از سوی افراد جامعه باز هم بیش از نیمی از هزینه‌های عمل‌های جراحی و تهیه دارو و تجهیزات برعهده خود بیماران است.

 وی با بیان اینکه هر چه سریعتر وزارت بهداشت باید همگانی ساختن بیمه درمان را فراهم سازد خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این امر شاهد ارتقاء کیفی خدمات دهی بیمه‌ها خواهیم بود و تنها در این صورت خواهد بود که بیمه‌های تکمیلی معنای واقعی می‌یایند. 

وی یادآور شد: وقتی متولی سازمان‌های بیمه‌ای، وزارت بهداشت باشد، مسئولین خود را در قبال کاستی‌ها و نقیصه‌های موجود پاسخگو می‌دانند اما در حال حاضر به علت اینکه بیمه‌ها هم زیر مجموعه وزارت رفاه و هم وزارت بهداشت به حساب می‌آیند، کسی مسئولیت اصلی کار را برعهده نمی‌گیرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار