استقرار فرودگاه رشت در مركز گيلان به‌طور مستقيم و غيرمستقيم در افزايش درآمد شهرداري كلانشهر رشت تاثيرگذار است.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط‌عمومي اداره‌كل فرودگاه گيلان، به‌منظور تعامل و همكاري ميان اداره‌كل فرودگاه گيلان و شهرداري كلانشهر رشت در امسال نشست هماهنگي اين دو در دفتر شهرداري رشت برگزار شد.

فتاح رضواني در اين نشست ارتباط كاري دو ارگان را مهم دانست و با بيان اينكه استقرار اين فرودگاه در مركز استان بر درآمدزايي مستقيم شهرداري رشت كه از محل عوارض پنج درصد حاصل از فروش بليت هوايي تامين مي‌شود، نقش دارد، گفت: علاوه بر اين با فعاليت دفاتر آژانس‌هاي هواپيمايي درآمدزايي غيرمستقيم براي شهرداري رشت نيز محقق مي‌شود.

مديركل فرودگاه گيلان به اشاره به وجود بلوار عرفان شهر رشت خاطرنشان كرد: با تقسيم ترافيك در محدوده فرودگاه و اين بلوار مي‌توان از انسداد راه‌هاي ورودي و خروجي به فرودگاه رشت به‌ويژه در زمان پروازهاي حج جلوگيري كرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به خدمات شهري ارائه شده از سوي شهرداري رشت، اظهار داشت: درآمد حاصل از اخذ عوارض حاصل از فروش بليت هوايي توسط شهرداري رشت مي‌تواند خدمات شهري ارائه شده به فرودگاه گيلان را مانند ساير فرودگاه‌هاي مراكز استان در كشور بيش از پيش ارتقاء دهد.

رضواني در عين حال ادامه داد: اما در شهرداري كلانشهر رشت ارائه چنين خدماتي در دستور كار شهرداري نيست و انتظار مي‌رود اعضاي شوراي شهر و شهرداري رشت در اين زمينه به تنها فرودگاه استان كه در مركز گيلان واقع شده و دروازه هوايي ورودي استان و شهر رشت محسوب مي‌شود، اهتمام داشته باشند.

در اين نشست همچنين محمدابراهيم خليلي شهردار كلانشهر رشت، فرودگاه گيلان را نمادي از مديريت شهري مركز استان خواند و گفت: حضور افراد تاثيرگذار در فرودگاه رشت همانند هر فرودگاهي، قضاوت مسافران در مورد مديريت شهري را به دنبال خواهد داشت و ترددكنندگان فرودگاهي در مقايسه اين مديريت با ساير مراكر استان‌ها و حتي خارج از كشور بر خواهند آمد.

خليلي افزود: به‌منظور بررسي بيشتر از طرح جامع فرودگاه رشت و لحاظ كردن آن در طرح تفصيلي شهر به‌زودي محوطه فرودگاه مورد بازديد مديريت شهري قرار مي‌گيرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار